סימני הבראה? פורד הפחיתה את חובותיה ב-9.9 מיליארד ד'

הפחתת מצבת החובות של פורד תביא לירידה של 500 מיליון דולר בשנה בהוצאותיה על ריבית החובה ; את הורדת החוב הנרחבת ביצעה החברה ע"י פדיון חוב בסך של 2.4 מיליארד דולר במזומן ומכירה של 468 מיליון ממניותיה הרגילות

סימני הבראה בתעשיית הרכב? יצרנית הרכב האמריקנית, פורד מוטורס הודיעה הערב (ב') כי הצליחה להפחית את חובותיה ב-38%, או 9.9 מיליארד דולר, מרמה של 25.8 מיליארד דולר בסיום שנת 2008, זאת כחלק מסדרת מהלכים שביצעה במערך הפיננסים של החברה.

הפחתת מצבת החובות של פורד תביא לירידה של 500 מיליון דולר בשנה שהיתה צריכה לשלם החברה כהוצאות ריבית על החובות. את הורדת החוב הנרחבת ביצעה החברה ע"י פדיון חוב בסך של 2.4 מיליארד דולר במזומן ומכירה של 468 מיליון ממניותיה הרגילות.

פורד הינה יצרנית המכוניות הגדולה היחידה בארה"ב שלא נעזרת בכספי הסיוע הפדרליים הניתנים לחברות ג'רנל מוטורס וקרייזלר כהלוואה.

פורד גם הגיעה להסכם עם איגוד עובדי תעשיית הרכב אשר במסגרתו יופחתו תשלומי המזומן בעבור ביטוחי הבריאות לפורשי החברה, ולמעשה היא מקדימה את יריבותיה לענף בהליכי הרה-אירגון שנועדו לעזור לה לשרוד את המשבר הקשה ואת צניחת המכירות החדה ביותר שנרשמה מזה 3 עשורים.