עסקים "כרגיל" בחברת החשמל - עובדי חברת החשמל החליטו: אין הקלה בעיצומים במהלך חג הפסח

המזכירות הארצית של ארגון העובדים אישרה להמשיך בעיצומים, כולל עצירת הגבייה מלקוחות ; העובדים החליטו שלא לאפשר גבייה מלקחות עסקיים ויפסיקו גם את פריקת אוניות הפחם ; אתמול הורה ביהמ"ש על הקפאת המשך יישום תוכנית מצפן ל-45 יום

למרות שביה"ד האזורי לעבודה הותיר פתח לחידוש ההידברות עם ההנהלה בנושא יישום תוכנית "מצפן", עובדי חברת החשמל החליטו שלא תהיה הקלה בעיצומים בחברה.

המזכירות הארצית של ארגון עובדי חברת החשמל, בראשות היו"ר מיקו צרפתי, אישרה היום את המשך העיצומים בחברה, זאת למעט תיקון מערכת ה-ERP באופן שיאפשר את הכנת הדוחות הכספיים.

בהתאם להחלטת המזכירות, שאר העיצומים בחברה הכוללים את עצירת עבודות השיפוצים ותיקון תקלות, הפסקת הטיפול בפרויקטי החירום, אי גביית חשבונות מלקוחות ועצירת ההסבות לגז טבעי יימשכו כרגיל עד לקבלת החלטה אחרת. לפי ההחלטה, העבודה בפסח תהיה במתכונת של משמרות בלבד.

הוועד החליט עוד כי במהלך הפסח תיפסק לחלוטין פריקת אוניות הפחם, המשמש לייצור החשמל, דבר שעלול לגרום להתרוקנות המלאים בתחנות הכוח הפחמיות בחדרה ובאשקלון. עד כה צמצמו העובדים את פריקת הפחם לכ-50% מהכמות באוניות.

מנסים למנוע מהנהלה לגבות כספים מהלקוחות הגדולים

הוועד החליט עוד שלא לאפשר גביית חשבונות טלפונית מלקוחות גדולים, וזאת בתגובה לניסיון של הנהלת החברה לעקוף את העיצומים ולהזרים מזומנים לקופת ההחברה.

כזכור, ההנהלה החליטה לפנות ל-3,000 מהלקוחות העסקיים גדולים (מפעלי תעשייה, קניונים, בתי מלון וכו') בניסיון לגבות מהם כספים ולהקל על מצוקת המזומנים בחברה. מאחר ומערכת התשלומים הממוחשבת נפלה, התכנון היה לגבות את הכספים טלפונים, אלא שבוועד מעוניינים לטרפד את המהלך בניסיוןלהגביר הלחץ על ההנהלה.

בית הדין האזורי לעבודה בחיפה, בראשות השופט רמי כהן, הורה אתמול (א') על הקפאת הצעדים החד-צדדים ליישום תוכנית ההתייעלות "מצפן" למשך 45 ימים.

בתמורה להקפאת הצעדים, העובדים יפסיקו את העיצומים שמנעו את הפקת הדו"חות הכספיים של החברה ויחזרו לטפל במערכת ה-ERP בחברה.

במהלך התקופה יתקיים משא-ומתן אינטנסיבי בין ההנהלה לעובדים בניסיון להגיע להבנות, כאשר גם נציגי המדינה אמורים להצטרף לדיונים.

על-פי ההחלטה, וכהסדר ביניים, לא ינוכה בינתיים שכר העובדים בגין תקופת העיצומים. אם העיצומים יימשכו, תהיה החברה רשאית לא לשלם את שכר העובדים החל מהיום.

מ"מ יו"ר המזכירות הארצית ויו"ר ועד עובדי חברת החשמל במרחב הצפון יעקב דבידה, אמר היום בכנס בפני מאות מעובדי החברה כי, "החלטת ביה"ד האזורי לעבודה בחיפה רק מחזקת את ידו של ארגון העובדים במאבקו נגד ניסיון הנהלת החברה לפטר כ- 2,500 מעובדי החברה".