שר האוצר לשעבר על הארכת המועד להעברת תקציב המדינה הדו-שנתי: "מה שעשה יובל שטייניץ זה לגמרי מופרך"

רוני בר-און בגלי צה"ל: "חוק התקציב הוא לא סתם - הוא היחיד שלצידו קיימת סנקציה של פיזור כנסת" ; אושרה דחיית המועד להעברת תקציב המדינה הדו-שנתי

"מה שעשה יובל שטייניץ זה לגמרי מופרך. גם פרוצדורלית, מהותית וחוקתית. חוק התקציב הוא לא סתם - הוא היחיד שלצידו קיימת סנקציה של פיזור כנסת" - כך אומר הבוקר שר האוצר לשעבר, רוני בר-און, בראיון לרזי ברקאי בתוכנית "מה בוער" בגלי צה"ל.

"למה אי אפשר להעביר את התקציב תוך 45 יום?", אמר בר-און. "כשהעברתי את תקציב 2009 התחננתי לכל האופוזיציה - בואו נעביר בקריאה ראשונה, תהיה לכם אבן דרך שכשתיבחרו לשלטון תוכלו לעשות עימה ככל העולה על רוחכם. נענתי בשלילה".

"זה לא נכון להעביר תקציב לשנתיים בהינתן שאנחנו במצב של אי ודאות - כל גורמי הכלכלה בכל העולם אומרים שלא ניתן להניח הנחות מקרו כלכליות. אתה יודע היום להכין תקציב לשנים הבאות? אם צריך להכניס תיקונים למה להעביר אותו אחרי זה ולא היום?".

על השאלה "איך תסביר את העובדה שפקידים שאתה מינית תמכו בשר הנוכחי", השיב בר-און: "יש דברים שאיני יודע להסביר. מבחינת הפוליטיקלי קורקט איני רוצה למתוח ביקורת על איש. עד לפני שבוע זה היה דבר בל יעבור".

"חוק יסוד שעניינו שינוי חוקתי נדון בוועדת חוקה - אין לכנסת ועדת חוקה", אמר בר-און.