סופית: בית המשפט המחוזי בחיפה אישר את מכירת ויטה פרי גליל לבעלי חצי חינם

השופט אלכס קיסרי בחר להכריע בסוגיה, כשברקע טענות מצד העובדים הבלתי מאוגדים בקבוצת ויטה, לפיהן הם זכו רק לחלק קטן מהחוב של החברה אליהם - בעוד שהעובדים המאוגדים קיבלו כמעט את כל מבוקשם

בית המשפט המחוזי בחיפה אישר היום (ג') סופית את מכירת חברת ויטה פרי גליל לידי רשת חצי חינם, שבבעלות זקי שלום ומשפחת קופרלי. השופט אלכס קיסרי בחר להכריע בסוגיה, כשברקע טענות חוזרות מצד העובדים הבלתי מאוגדים בקבוצת ויטה, לפיהן הם זכו רק לחלק קטן מהחוב של החברה אליהם - בעוד שהעובדים המאוגדים שזכו לתמיכת ההסתדרות קיבלו כמעט את כל מבוקשם.

"הפסח הזה הוא חג חירות אמיתי עבורינו", אמר הערב יו"ר ועד העובדים של פרי גליל, מוטי חזיזה. "אני מודה ליו"ר ההסתדרות, עופר עיני על תמיכתו המאסיבית בעובדי פרי גליל ועל שנתן לנו את המתנה הכי יפה לחג הפסח, את חירותינו. היום יצאנו משיעבוד לחירות".

נזכיר כי לפני כשבוע תיווך עיני בין הבנקים, המגדלים ובעלי חצי חינם, לאחר שהתגלו מחלוקות בין הצדדים שהביאו לפיצוץ העסקה.

על-פי ההסכם, חצי חינם תשלם 105 מיליון שקל עבור מפעל השימורים "פרי גליל" ועבור הפעילות של ויטה וקפולסקי. העסקה מבטיחה את העסקת כל העובדים במפעל פרי גליל בחצור-הגלילית, אולם אינה מבטיחה את העסקתם של עובדי ויטה בקריית-מלאכי.

בדיון שנערך אתמול (ב') טענו עובדי חברת ויטה שווק שאינם מאוגדים באמצעות עו"ד רמי קוגן, כי במכירה במתווה של כינוס נכסים - כפי שמתבצעת העסקה עם חצי חינם - לא יהיו זכאים לקבל את מלוא זכויותיהם מהקונה ולא מהמוסד לביטוח לאומי, בשונה מעובדי מפעל פרי גליל הזכאים במסגרת הסכם המכר למלוא זכויותיהם הסוציאליות.

עוד טענו העובדים כי החוב כלפיהם עומד על כ-11.5 מיליון שקל, בעוד שעל-פי ההסדר שאושר היום סופית הם אמורים לקבל 2.7 מיליון שקל בלבד. בהחלטתו אתמול קבע השופט כי אל לרשת חצי חינם לפטר את אותם עובדים.

בדיון היום הוסכם כי עובדי ויטה שיווק יוכלו לפנות לבית המשפט בבקשה לפירוק החברה, ועל-ידי כך לקבל מהביטוח הלאומי את החובות שלטענתם עוד מגיעים להם.

רשת חצי חינם, באמצעות עו"ד יאיר ברדה, הסכימה במהלך הדיון היום שלא לטעון בעתיד כי המכירה מוחקת את כל החובות וחוסמת בפני אותם עובדים את האפשרות לבקש בקשת פירוק מבית המשפט.

יצויין כי בבית המשפט העליון תלוי ועומד ערעור שהגישה חברת לגין, נושה מובטחת של ויטה פרי גליל, נגד ההסכם אשר לפיו יקבלו המגדלים תשלום של 26.8 מיליון שקל, וזאת בטרם יקבלו נושים אחרים את כספם. לטענתם, הדבר מהווה העדפת נושים אסורה.