מידרוג מציבה אופק שלילי לדירוג "Aa3" של דלק ישראל בשל הירידה ברמת הגמישות הפיננסית של החברה

גלובס tv S&P מעלות כבר הכניסה את החברה לרשימת המעקב עם השלכות שליליות הגורמים שעלולים לפגוע בדירוג: עלייה ביחס כיסוי החוב נטו ל-EBITDA מעל 5.5 שנים; חלוקת דיבידנד שתעלה על 50% מהרווח והשקעות שיגדילו את רמת הסיכון המאפיינת את החברה

סוכנות דירוג האשראי, מידרוג מודיעה היום כי היא מציבה אופק שלילי לדירוג "Aa3" לאג"ח מסדרה א' שהנפיקה חברת דלק ישראל שבשליטת יצחק תשובה. זאת ימים אחדים בלבד לאחר שגם סוכנות הדירוג S&P מעלות הכניסה את דלק ישראל ודלק פטרוליום לרשימת מעקב עם השלכות שליליות בדרוג "+A", זאת כאשר גם החברה האם, קבוצת דלק , מצויה ברשימת מעקב זו.

הדירוג של מידרוג ניתן לאג"ח בסך של עד 150 מיליון שקל שתגייס דלק ישראל במסגרת הרחבת סדרה א'. הרחבת הסדרה תשמש למיחזור אשראי בנקאי לזמן קצר.

הצבת האופק השלילי נובעת מירידה ברמת הגמישות הפיננסית של החברה על רקע עלייה משמעותית בניצול מסגרות אשראי בנקאיות לזמן קצר לצורך מימון פירעון אג"ח וני"ע מסחריים,וכן מאי וודאות בקשר לתנאים להרחבת מסגרות האשראי במערכת הבנקאית.

במידרוג מפרטים כי ירידה בגמישות הפיננסית של החברה נובעת מפירעונות קרן בגין הלוואות מבנקים, צדדים קשורים ובגין אג"ח פרוסים כך שבכל אחת מהשנים 2009-2011 צפויה החברה לפרוע כ-200 מיליון שקל. לאחר מכן צפוייה התמתנות בעומס הפירעונות, אם כי, כוונת החברה לפרוס חלק מהיתרה הנוכחית של חוב לזמן קצר - לטווח הזמן הארוך, עשוייה לשנות זאת.

במידרוג מציינים כי קיטון מהותי ולאורך זמן בנטל החוב הפיננסי, אשר יתרום לשיפור ביחסי כיסוי החוב עשוי להוביל לשיפור אופק הדירוג. מאידך, הגורמים אשר יכולים לפגוע בדירוג הם: עלייה ביחס כיסוי החוב נטו ל-EBITDA מעל 5.5 שנים. חלוקת דיבידנד שתעלה על 50% מהרווח הנקי השנתי. וכן השקעות שיש בהן להגדיל מהותית את רמת הסיכון המאפיינת את פעילות החברה וחברות המוחזקות על ידיה.

במידרוג מציינים כי בכוונת הנהלת החברה לפעול לשיפור הגמישות הפיננסית בכלל זאת תוך הותרת קווי אשראי לא מנוצלים. עוד מציינים במידרוג כי היקף מסגרות האשראי מושפע ממגבלת קבוצת לווים, נוכח היות החברה חלק מקבוצת דלק.

גורמי הסיכון בפעילותה של החברה כוללים על פי בחינת סוכנות דירוג האשראי: צורך בניהול הדוק וקפדני של חובות הלקוחות, מגבלות על יכולת הצמיחה בשל חסמים לפתיחת תחנות חדשות, הוראות רגולטוריות העשויות לגרום להגבלת שיעור הרווחיות של חברות בענף שיווק הדלקים או לצורך בביצוע השקעות הון, חשיפה לשינויים במדד ותנודות בשערי החליפין דולר /שקל וכן צורך בשירות חוב נוכח שימוש החברה במינוף פיננסי.