עו"ד ישראל פרי: הפרקליטות הטעתה את ביהמ"ש העליון בעניין תיק הבריחה נגדי

פרי, המרצה 10 שנות מאסר בגין הרשעתו בגניבה בפרשת הפנסיה הגרמנית, טוען כי פרקליטות המדינה הציגה בפני ביהמ"ש העליון תמונה לא שלמה ולא נכונה בעניין התיק שנפתח נגדו בחשד לניסיון בריחה מהארץ

עו"ד ישראל פרי, המרצה 10 שנות מאסר בגין הרשעתו בגניבה בפרשת הפנסיה הגרמנית, טוען כי פרקליטות המדינה הציגה בפני בית המשפט העליון תמונה לא שלמה ולא נכונה בעניין תיק שנפתח נגדו בחשד לניסיון בריחה מהארץ. פרי מעלה את טענותיו בבקשה שהפנה למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה לסגור את התיק נגדו.

פרי הורשע בגניבת 320 מיליון מארק גרמני מכ-9,000 לקוחות בפרשת הפנסיה הגרמנית. ערעור שהגיש על הרשעתו ועל העונש התקבל בחלקו, ובית המשפט העליון קיצר את עונש המאסר שהוטל עליו במחוזי מ-12 שנים ל-10 שנות מאסר. עם זאת, עיכב העליון את ביצוע המאסר עד ל-8 במארס השנה.

באמצע פברואר התקיים דיון בעליון, שבו הוצג חומר מודיעיני בעניין החשד כי פרי ניסה לברוח מהארץ, ולפיכך בוטל עיכוב ביצוע עונש המאסר, ופרי החל לרצות את מאסרו.

עתה טוען פרי, באמצעות עוה"ד ד"ר יעקב וינרוט, ישראל וולנרמן ושירה דונביץ', כי בית המשפט העליון הוטעה, שכן בעת הבקשה לביטול עיכוב ביצוע המאסר יצרה הפרקליטות רושם שחקירת ניסיון הבריחה נגדו צפויה להעמיק, ואולם שבוע לאחר מכן נסגר תיק החקירה. זאת, מבלי שנגבתה מפרי עדות נוספת ומבלי שנגבתה עדות ממי שהוצג על-ידי המשטרה כמסייע לבריחה, קובי מימון.

במצב דברים זה, לטענת פרי, יש לסגור את התיק שנפתח נגדו שלא כדין, אלא שבמקום לעשות זאת, הפרקליטות ביקשה לקבל את התיק אחרי שהמשטרה סגרה אותו, על מנת שההחלטה על סגירתו תתבצע על-ידה. ואולם, לדבריו, עד היום לא נסגר התיק ללא כל הסבר.

פרי מבהיר כי אם לא ייסגר תיק הבריחה נגדו, הוא יעתור לבג"ץ ויציג את הפרשה בכללותה.