טאו דוחה את התשקיף להנפקת הזכויות: צפוי שינוי ניכר בחברה

בעל השליטה, אילן בן דב, יקנה מטאו נכסים בעלות של 98 מ' ש', חלקם מוקדם יותר מכפי שהתחייב

טאו תשואות , הנמצאת בשליטת אילן בן דב, דוחה את מועד פרסום התשקיף הנדרש לצורך הנפקת הזכויות שתכננה. "פני החברה השתנו ללא היכר ברבעון הראשון של השנה באופן שייווצרו פערים מהותיים מאוד בהיקף פעילותה, מצבה העסקי ונתוניה הכספיים", נכתב בנימוקי החברה למהלך.

כוונת החברה היא, בין היתר, להשלמת העסקאות להן התחייב בן דב לפני כחודשיים, ולעליות שנרשמו מתחילת השנה במניות החברות בהן מחזיקה טאו. בחודש פברואר האחרון התחייב בן דב כי עד יוני הוא ירכוש נכסים מחברת הבת, טאו נדל"ן, תמורת 98 מיליון שקל.

בעל השליטה התחייב אז כי אם לא ימצאו לנכסים קונים במחיר גבוה יותר, הוא יכניס ידו לכיס וירכוש אותם בעצמו, והנכסים כוללים אחזקה של 25% בקניון מול הים באילת (55 מיליון שקל), בניין לשימור ברחוב יהודה הלוי 16 בת"א (15 מיליון שקל), ונדל"ן ברומניה (28 מיליון שקל). כעת מצהיר בן דב כי את שני הנכסים הראשונים (קניון מול הים, והבניין ברחוב יהודה הלוי) הוא ירכוש כבר עד סוף החודש הנוכחי.

הנפקת הזכויות על כתבי אופציה סחירים של החברה תוכננה בהמשך להסדר עם מחזיקי האג"ח. אז הוצע למשקיעים להמיר שתי איגרות חוב למניה אחת.

התחייבויותיו של בן דב ניתנו למשקיעים בעקבות התוצאות העגומות עימן סיימה טאו את 2008 - גרעון בהון של 295.5 מיליון שקל והפסד נקי כבד של 490.7 מיליון שקל. לחברת האחזקות יש התחייבויות של 1.2 מיליארד שקל ובדו"חות השנתיים צוין כי "המשך פעילותה ויכולתה לעמוד בהתחייבויותיה תלוי בעיקר בשינויים בשווקים הפיננסיים, ביכולתה לממש את השקעותיה ובהתחייבות בעל השליטה להעמיד לרשות החברה מקורות מימון".

חברת אזורים, בה מחזיקה טאו ב-7.8%, זינקה מתחילת השנה ב-80%; דרבן, בה מחזיקה טאו ב-25.7%, עלתה ב-24%; ודסק"ש, בה מחזיקה טאו ב-1.4%, קפצה ב-81% מתחילת השנה.

במקביל דואגת טאו גם לצמצם את הוצאותיה. אתמול אושר העדכון כלפי מטה של שכר המנכ"ל, יוסי ארד, משכר של 80 אלף שקל בחודש לשכר של 35 אלף שקל, בתוספת מע"מ. ארד יפחית את היקף משרתו לשיעור של 80%, אך ביתר תנאי הסכם הניהול שלו לא חל שינוי, ולפיכך הוא יהיה זכאי להחזר הוצאות רכב ושירותי משרד וכן למענק שנתי בהתאם להסכם הניהול הקיים. המשקיעים לא התרגשו היום במיוחד מהודעת החברה והמניה סיימה את המסחר בירידה של 6%.