מריל לינץ' על שוק ההון הישראלי: "ישראל עדיין משמשת כחוף מבטחים בינלאומי - אך במידה פחותה מבעבר"

בבנק ההשקעות מציינים כי השקעה בישראל מספקת רשת ביטחון, אפילו באפיק האג"ח הקונצרניות ; ממליצים על גישה דפנסיבית וסלקטיבית בכל הקשור לשוק הישראלי - ועל 3 מניות: טבע ובזק הדפנסיביות וכי"ל

מריל לינץ', בית ההשקעות שבשליטת בנק אוף אמריקה, מתייחס הבוקר (ה') בסקירה מעודכנת לשוק ההון הישראלי: "ישראל עדיין משמשת כחוף מבטחים בינלאומי - אך במידה פחותה מבעבר", נכתב בסקירה. "להמשיך ולהחזיק בעמדת משקל-יתר על השוק אינה הגיונית בעבורנו", מוסיפים שם. ועם זאת - בבנק ההשקעות מציינים כי השקעה בישראל כשוק מתעורר מספקת רשת ביטחון, אפילו באפיק האג"ח הקונצרניות.

לדבריהם, השקעה בישראל במסגרת מדד הייעודי של השווקים המתעוררים של MSCI (מורגן סטנלי Capital Invest) הניבה תשואה עודפת של 5% ברבעון שחלף על פני שאר השווקים המתעוררים, כך שישראל עדיין נחשבת "זן מובחר". אם כן, מדוע פחות מבעבר? במריל לינץ' מעריכים, כי ביתרת השנה, הדפנסיביות שיספק השוק הישראלי תהיה פחותה מזו שסיפקה למשקיע הבינלאומי ב-12 החודשים האחרונים.

הדפנסיביות הפחותה נובעת משתי סיבות: תמחור שוק המניות (מכפיל הרווח הממוצע עלה ל-11 לעומת מכפיל 10 על הרווח בשאר השווקים המתעוררים) ותשואת דיבידנד פחותה שמניב שוק המניות הישראלי בממוצע - בעיקר בשל מניות ממגזר הבנקאות והאגרו-כימיה. תשואת הדיבידנד הממוצעת הנוכחית ירדה ל-2.5% בלבד - לעומת 3.8% בשאר השווקים המתעוררים. בבנק ההשקעות ממליצים על גישה דפנסיבית וסלקטיבית בכל הקשור לשוק הישראלי - ועל 3 מניות: טבע ובזק הדפנסיביות וכי"ל .

בהתייחסות ברמת המאקרו, מציינים הכלכלנים כי "כלכלת ישראל נכנסת עמוק יותר אל תוך המיתון", אך באותה נשימה כותבים כי תנאי המאקרו הטובים יחסית מאפשרים לכלכלה להיכנס לתקופה זו במצב איתן יחסית, במיוחד בשל העובדה שהמיתון הוא ייבוא משותפות הסחר של ישראל. במריל לינץ' צופים נסיגה בתוצר המקומי הגולמי (התמ"ג) בשיעור 2% ב-2009, שיעור אבטלה שיעלה ל-8%, עודף בחשבון השוטף בשיעור 0.3% מהתמ"ג, וגירעון תקציבי שיתרחב עד לכדי 5.5% מהתמ"ג.

לדבריהם, שוקי האשראי מתחילים לחזור לחיים, לאור ביקושים של 2 מיליארד דולר לאג"ח קונצרניות במארס, "שיתיכן ומצביעים על על כך שמתחילה הקלה בשוק האשראי החוץ-בנקאי". אם אכן כך הדבר, הדבר יקל על עומס מחזור החובות המופנה לעבר הבנקים - אשר בהקשרם מצטטים את פילוסופיית ההשקעות של מריל לינץ': "אם אינך יכול לקנות את (מניות) הבנקים - אינך יכול לקנות את השוק".