ממשל אובמה מינה את הרב אליסון, המנכ"ל של פאני מיי, לנהל את תוכנית האוצר להצלת הבנקים

אליסון, בן 65, שניהל בעבר את מריל לנץ', יחליף את ניל קשקרי, שקיבל את התפקיד בתקופת כהונתו של ג'ורג' בוש, כתת המזכיר ליציבות פיננסית

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, מינה את מנכ"ל פאני מיי , הרב אליסון, לנהל את תוכנית משרד האוצר להצלת הבנקים מסכנת קריסה (TARP), שהקיפה נאמד ב-700 מיליארד דולר, ונועדה לנקות את מאזני הבנקים מ"נכסים רעילים".

אליסון, בן 65, שניהל בעבר את מריל לנץ' , יחליף את ניל קשקרי, שקיבל את התפקיד בתקופת כהונתו של ג'ורג' בוש, כתת המזכיר ליציבות פיננסית. אם המינוי יקבל את אישור הסנאט, אז שר האוצר החדש של ארה"ב, טימותי גייתנר, יקבל כיועץ את אחד האנשים המנוסים ביותר בוול סטריט, כאשר הוא מתמודד עם המשבר החמור ביותר מאז השפל הגדול של שנות ה-30'.

"מאז שהתחיל לנהל את פאני מיי, אליסון הוכיח כי ביכולתו לעבוד במבנה העשוי מזכוכית כאשר בחוץ סערה משתוללת", אמר סטאן קולנר, יועץ לשעבר של הקונגרס. "הכישורים האלו יעזרו לו גם בניהול של ה-TARP".

ממשל אובמה, אשר הודיע אתמו על המינוי, מארגן מחדש את תוכנית ה-TARP, לאחר שמחוקקים טענו כי ממשל בוש לא השתמש כראוי בכספים שנועדו להסיר אג"ח רעילים ממאזני הבנקים. גייתנר פתח ביוזמה חדשה לפיה גופים פרטיים ירכשו מהבנקים את הנכסים שהוקפאו, בעזרת ובתמיכת הממשלה.