המיליארדר תמיר ספיר נכנס לגרעין השליטה של פולאר השקעות

המליארדר ספיר, שנמצא במקום 246 ברשימת עשירי ארה"ב במגזין "פורבס", חי מספר שנים בישראל לפני שהיגר לארה"ב בתחילת שנות ה-70

המליארדר תמיר ספיר נכנס בפעם הראשונה להשקעה בארץ. ספיר נכנס לגרעין השליטה של פולאר השקעות . ספיר עומד להתמנות לדירקטור פעיל בחברת פולאר השקעות.

המליארדר הנמצא במקום 246 ברשימת עשירי ארה"ב במגזין "פורבס", יוצא בריה"מ, בילה מספר שנים בארץ לפני שהיגר לארה"ב בתחילת שנות ה-70. לא פעם ציטטו העיתונים בארה"ב את סיפור הסינדרלה של המהגר טמיר כ "נהג הטקסי שהפך למליארדר".

ספיר, יוצא בריה"מ לשעבר ובעל אזרחות ישראלית שולט באחד מאימפריות הענק של הנדל"ן בארה"ב. " לספיר אורגניזיישן", חברה משפחתית בבעלות פרטית, כ 8 מליון רגל רבועה במנהטן, כמו כן, קרקעות ופרויקטים ברחבי ארה"ב ובמקסיקו.
את הונו צבר בסוף שנות ה-80 כאשר שלט ברב עיסקאות יצוא הנפט של בריה"מ לשעבר. בתחילת שנות ה-90 ניצל ספיר את המצב הכלכלי ששרר בארה"ב כאשר החל במסע רכישות נדלני מסיבי של גורדי שחקים במנהטן.

מלבד בילוי במקסיקו על היאכטה האהובה עליו, מידוע ספיר כנדבן ועד כה תרם מליוני דולרים למוסדות אקדמיים, לבתי כנסת ואין ספור מוסדות צדקה. בין השאר זכה לפרס מטעם הגוף המרכזי של המוסדות היהודיים בארה"ב בטקס מפואר שנערך באו"ם.

כניסתו של ספיר לגרעין השליטה בפולאר השקעות , מהווה חיזוק לבעל השליטה, מר זיל פלדמן, ומסמנת את התרחבותה של חברת פולאר בשנים הקרובות, דווקא לכיוון השקעה בארה"ב, הנמצאת בימים אלה בלב המשבר הכלכלי הקשה.