כור יוצאת מקניון חוצות המפרץ: מוכרת את השליש שבבעלותה למליסרון ולאשטרום נכסים לפי שווי של 193.6 מיליון שקל

מליסרון ואשטרום נכסים יחזיקו לאחר המכירה במחצית הקניון כל אחת ; השווי כולל הלוואת בעלים שיעמידו לחברת האחזקות של הקניון במקומה של ההלוואה שתיפרע לכור - בסך 33.91 מיליון שקל

חברת מליסרון שבשליטת יולי עופר וחברת אשטרום נכסים הודיעו כי חתמו על הסכם לרכישת חלקה של כור שבשליטת קבוצת IDB במתחם המסחרי חוצות המפרץ שבצומת וולקן בחיפה. שתי החברות ירכשו את חלקה של כור בחלקים שווים תמורת 30.6 מיליון שקל.

3 החברות מחזיקות כיום במתחם בחלקים שווים, וכשתעבור אחזקת כור במתחם לידי מליסרון ואשטרום נכסים - שבשליטת משפחות נוסבאום, גירון ומשורר - יחזיקו הרוכשות במחצית הקניון כל אחת.

המתחם המסחרי משתרע על פני 150,421 מ"ר, וקיימות בו זכויות בנייה לא מנצולות בהיקף של 173,131 מ"ר. כור נכסים כבר ניהלה מגעים למכירת חלקה (33%) עוד ב-2003. המרכז המסחרי נמצא ב-87% שיעורי תפוסה, ובשנת 2007 עמדו דמי השכירות השנתיים בו על כ-25 מיליון שקל.

העסקה מבוצעת ברמת חברת האחזקות של הקניון, א.כ.א, וכוללת את רכישת החוב, הלוואת הבעלים שהעמיד קונצרן כור מקבוצת IDB שבשליטת נוחי דנקנר, משפחת מנור ולבנת, לקניון הצפוני. מליסרום ואשטרום יעמידו את הלוואת הבעלים בחזרה לאחר שחברת האחזקות תפרע את ההלוואה הקיימת, בסכום של 33.91 מיליון שקל. מכאן שבתוספת החוב העסקה מקנה לקניון שווי כולל של 193.6 מיליון שקל.

אבי לוי, מנכ"ל קבוצת עופר נכסים, אמר כי "זוהי המשך הרחבת הפעילות של קבוצת עופר בתחום פעילות הקניונים. לחברת מליסרון יש את הידע, הניסיון, המומחיות והצוות הניהולי להשבחת הנכס הנרכש, תוך ניצול אופטימלי של נכסי החברה, מותגיהן ומשאבים משותפים אחרים, אשר יביאו להתייעלות עסקית ולהשאת רווחים".

יוסי פרי, מנכ"ל מליסרון, אמר כי "מתחם הקריון, אשר הינו הנכס העיקרי של החברה, ממוקם בקרבתו של המרכז המסחרי חוצות המפרץ. לאור מאפייניו של המרכז המסחרי חוצות המפרץ, שטחי מסחר גדולים להשכרה ומחירי שכירות נמוכים יחסית, צפוי מרכז חוצות המפרץ להוות 'מוצר משלים' לקניונים שבבעלות החברה ולספק לחברה סינרגיה, ובכך להרחיב את קשת ותמהיל הלקוחות הפוטנציאליים שלה".

נזכיר כי מליסרון רכשה לאחרונה גם את קניון רמת-אביב ואת קניון סביונים מידי אפריקה נכסים , לפי שווי כולל של 1.74 מיליארד שקל.