החוצפה של סטנפורד: החשוד בהונאה של 8 מיליארד דולר מבקש לשחרר כספים למימון הגנתו המשפטית

איש הפיננסים הטקסני אלן סטנפורד, שנגדו הוגשה תביעה אזרחית בגין מעשה מירמה רחב-היקף, ביקש מביהמ"ש להפשיר נכסים בשווי של 10 מיליון דולר כדי שיוכל לשלם לסניגוריו

אלן סטנפורד, איש הפיננסים הטקסני שנגדו הוגשה תביעה אזרחית בגין מעשה מירמה בקנה מידה נרחב, ביקש משופט להפשיר נכסים בשווי של 10 מיליון דולר כדי שיהיה ביכולתו לשלם לעורכי הדין שמגינים עליו. כך עולה ממסמכים שהוגשו אתמול (א') לבית המשפט. סטנפורד, שניהל את בנק סטנפורד, חשוד שהונה את לקוחות הבנק.

במסמך שהוגש לבית המשפט הפדרלי בדאלאס, טוענים עורכי דינו כי "עלות ייצוגו של אלן סטנפורד בבית משפט זה, ובבתי משפט רבים אחרים במהלך השנים שיידרשו להשלים תביעה משפטית זו, תסתכם קרוב לוודאי ביותר מ-20 מיליון דולר". עורכי הדין ביקשו מבית המשפט להפקיד את 10 מיליון הדולר בחשבון על שם עורך הדין דיק דה-גרין, שמתמחה בעניינים פליליים ומייצג את סטנפורד.

רשות ניירות הערך של ארה"ב (SEC) מאשימה את סטנפורד, 3 מהחברות שבבעלותו, ושניים מעוזריו הבכירים, בביצוע מעשי מרמה בהיקף של 8 מיליארד דולר באמצעות תעודות פיקדון שנושאות תשואה גבוהה. ה-SEC הקפיאה את כל הנכסים האישיים והתאגידיים של סטנפורד, והעבירה אותם לפיקוחו של מפרק.

הקפאת הנכסים בהוראת בית המשפט הותירה את סטנפורד "ללא כסף למימון הגנה משפטית במבול תביעות אזרחיות שיוגשו לא רק ברחבי ארה"ב, אלא גם ברחבי העולם - שלא לדבר על תביעה פלילית אפשרית", טען במסמך ג'ק ניקנס, עורך דינו האזרחי של סטנפורד.

ניקנס אמר כי הממשלה החרימה את נכסיו של סטנפורד לאחר שעובדים לשעבר דיווחו לרשויות הפיקוח על מעשה המרמה, שבמסגרתו שילם סטנפורד למשקיעים ותיקים באמצעות כספים שהזרימו לו משקיעים חדשים. סטנפורד מכחיש את הטענות נגדו, וטוען שלא קיבל הזדמנות הוגנת להשיב לטענות אלה לפני שהממשלה החרימה את כל רכושו.