הנפט הגולמי הוסיף 1.37% לערכו ונקבע ב-46.51 דולר לחבית

זאת על רקע דבריו של נציג אירן בארגון אופ"ק שאמר כי יתכן שהארגון יצטרך להגביל עוד את ההיצע בכדי להביא לירידת רמות המלאי הגבוהות בעולם ; מוקדם יותר ירד הנפט לשפל של 5 שבועות ל-43.83 דולר לחבית

מסחר תנודתי בנפט הסתיים בעליות: מחירו של החוזה העתידי על הנפט הגולמי רשם הערב עליות בבורסת הסחורות של ניו יורק, בסיום המסחר שם הוסיף הנפט 1.37% לערכו ונקבע ב-46.51 דולר לחבית.

לעליות תרמו העליות אליהן עברו המדדים המובילים בוול סטריט, כמו גם דבריו של נציג אירן בארגון אופ"ק שאמר כי יתכן שהארגון יצטרך להגביל את ההיצע עוד בכדי להביא לירידת רמות המלאי הגבוהות בעולם, כאשר המדינות אוספות נפט על רקע מחירו הנמוך. מלאי הנפט מצוי ברמתו הגבוהה ביותר מזה 19 שנה ואנליסטים מעריכים כי היקפי המלאי ימשיכו לעלות. מחר יפורסם דו"ח המלאים השבועי של הנפט ומוצריו.

מוקדם יותר במהלך המסחר נסחר החוזה בירידות שהביאו את מחיר הנפט לרמה של 43.83 דולר לחבית, רמה בה לא שהה כבר קרוב ל-5 שבועות. זאת לאחר שקרן המטבע הבינלאומית פרסמה כי היקף המחיקות במערכת הפיננסית העולמית עלול להגיע ל-4.1 טריליון דולר.

נציין כי במהלך החודשים האחרונים עוקב מחיר החוזה של הנפט באופן הדוק אחר מדדי המניות, כאשר הסוחרים מחפשים סימנים להתאוששות כלכלית לאחר המשבר שגרם לירידה בביקושים לנפט לראשונה מזה רבע מאה.