ברוש: "הגיע הזמן לצעדים מעשיים; אני מקווה שבקרוב נראה תוכנית כלכלית רחבה מגובשת"

נשיא התאחדות התעשיינים אמר את הדברים ב"פורום השולחן העגול" בין הממשלה, המעסיקים והעובדים ; שר האוצר שטייניץ: "כיווני הפעולה הכלליים של התוכנית הכלכלית כבר סוכמו; יהיה לא קל, לא לי ולא לכם"

"אני מקווה שאנו מתחילים עכשיו את ההצעות האופרטיביות. הגיע הזמן לצעדים מעשיים. אני מאוד מקווה שבתקופה קצרה ביותר כבר נראה תוכנית כלכלית רחבה מגובשת. 30 יום כבר התחילו" - כך אמר היום (ד') נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, בפתח הדיון השני במסגרת "פורום השולחן העגול" בין הממשלה, המעסיקים והעובדים.

מוקדם יותר אמר יו''ר ההסתדרות, עופר עיני, כי במשרד האוצר טרם הפנימו כי יש לבצע הבחנה ברורה בין תקציב לבין תוכנית כלכלית רחבה שלאו-דווקא כרוכה בישנויים תקציביים.

בדיון השתתפו שר האוצר, יובל שטייניץ; הממונה על אגף התקציבים באוצר, רם בלינקוב; החשב הכללי, שוקי אורן; והממונה על השכר, אילן לוין.

בהמשך הדיון אמר שר האוצר, יובל שטייניץ: "אני מאוד שמח כשר האוצר ששני אנשים הללו - יו''ר ההסתדרות עיני ויו''ר ארגוני המעסיקים ברוש - נמצאים כאן. אני שר האוצר רק חודש, אבל יצא לנו להיפגש פעמים רבות. אני רוצה לציין דבר אחד: יש כאן, אצל כולם - עובדים ומעסיקים - הבנה כי אנו נמצאים בעת לא שגרתית שדורשת התמודדות אמיצה ולא שגרתית, ויש אצל כולם נכונות לראות לא רק את הפרספקטיבה שלהם אלא גם את האינטרס של המדינה כולה".

לדברי שטייניץ, "אנו נמצאים כעת במהלכים של גיבוש של תוכנית כלכלית. כיווני הפעולה הכלליים כבר סוכמו. בשבועות הבאים ניכנס באינטנסיביות לדיונים יחד עם ראש הממשלה, כשהמטרה היא לגבש ביחד, תוך הידברות, תוכנית מוסכמת ומקובלת תוך מספר שבועות. נעשה זאת יחד עם עופר עיני ועם שרגא ברוש, לטובת כולם - לטובת המשק, לטובת העובדים ולטובתם של אלה שלצערנו אינם עובדים. יהיה לא קל, לא לי ולא לכם".

שטייניץ הוסיף כי בשבוע הבא יפתחו גם בהידברות עם חברי הממשלה להשגת תוכנית פעולה מקובלת על כולם.