חשד: מפיק המופע של פול מקרטני בישראל העלים את רוב ההכנסות מהמופע

המפיק בועז ז'רז'בסקי נחקר בחשד כי לא דיווח למע"מ על מרבית ההכנסות מהמופע והעלים מס בסך כ-2.5 מיליון שקל ; במע"מ טוענים כי ההכנסות ממכירת הכרטיסים למופע של מקרטני בארץ הסתכמו בכ-24.5 מיליון שקל

המפיק בועז ז'רז'בסקי - שיחד עם אחיו, דודו והמפיק דדי ניצני ארגנו את המופע של פול מקרטני בישראל בספטמבר האחרון - נחקר בחשד כי לא דיווח למע"מ על מרבית ההכנסות מהמופע והעלים מס בסך כ-2.5 מיליון שקל. בית משפט השלום בתל-אביב שיחרר אותו בתנאים מגבילים.

במשרד מע"מ תל-אביב 1, בשיתוף משרד מע"מ ומס קנייה תל-אביב, התנהלה חקירה בחשד להעלמות מס של מיליוני שקלים על-ידי ז'רז'בסקי, המנהל והבעלים של חברת ז'רז'בסקי ניהול ויזמות (2000), העוסקת בהפקת אירועים.

בבקשת השחרור בערובה נטען, כי ההכנסות ממכירת הכרטיסים למופע של פול מקרטני הסתכמו בכ-24.5 מיליון שקל. חודשיים אחרי המופע הגיש ז'רז'בסקי באיחור דו"ח כוזב לחודש ספטמבר 2008, בו השמיט את רוב הכנסות המופע.

הדיווחים למע"מ מיום המופע ועד היום כללו דיווחים על הכנסות בסכומים כוזבים, שהותאמו לגובה הוצאותיו שדווחו וללא קשר להכנסותיו האמיתיות.

מעבר לחשד להעלמת מע"מ בסך 2.5 מיליון שקל, עלה חשד נוסף ולפיו עם תחילת החקירה בראשית החודש, רשם ז'רז'בסקי את ההכנסה בספרים בדיעבד לתאריך 5.3.09, במטרה לנסות ולטשטש את מחדליו.

הלכה למעשה, עד היום, 7 חודשים לאחר המופע, לא דווחה הכנסה זו ולא שולם מע"מ בגינה. (מ' 11866/09).

מז'רז'בסקי הפקות נמסר בתגובה: "הסכומים שמע"מ סבור שמגיעים לו עבור מכירת הכרטיסים שונים מהסכומים אותם חושבים המפיקים שיש להעביר. מדובר בהליך חשבונאי שיש לנהל בין פקידי מע"מ לרואי החשבון של החברה, שהעבירו זה מכבר את כל נתוני ההכנסות מהמופע לרשויות המס".

פרקליט החברה, עו"ד ירון גולדמן, אמר: "השימוש בהליך של מעצר ושחרור שמור למקרים קיצוניים של עבריינות פלילית או סרבנות תשלום. במקרה זה מע"מ עדיין לא הגישו דרישת תשלום לחברה, ולכן לא ברור לי המהלך הקיצוני והלא מידתי. ברור כי סיומו של המהלך יהיה במשא-ומתן בין הצדדים".

פול מקרטני / צלם: פלאש 90