שתיים שלא הגיעו לגמר

על הישורת האחרונה במרוץ לתפקיד נשיאות בית המשפט המחוזי בתל-אביב

ועדת האיתור לתפקיד נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב הסתפקה בשני מועמדים בלבד: דבורה ברלינר, הנחשבת למועמדת הבטוחה, אלא אם השר יעקב נאמן יציע לה להתמנות לעליון. ואורי שהם, המועמד המפתיע, המכהן כשופט (במערכת האזרחית) פחות מ-8 שנים.

שתי מועמדות בולטות שלא הצליחו להגיע לשלב הגמר הן סגניות הנשיא ורדה אלשיך ומיכל רובינשטיין. אלשיך היא אחת השופטות המתוקשרות ביותר ונחשבת לשופטת מקצועית מאוד, שהפכה לאורים ותומים בתחום עיסוקה (חדלות פירעון), בד בבד עם היותה חרוצה ויעילה. השופטת מיכל רובינשטיין, הממונה על מחלקת הערעורים במחוזי, נחשבת אף היא לשופטת יעילה, אך כנראה טובת לב מדי מכדי לנזוף בשופטים סוררים.

נשיא צריך כישורי ניהול, יכולת האצלת סמכויות וכמובן יחסי אנוש. כנראה שלאלשיך עמדו לרועץ גם הפעם הטמפרמנט הסוער, והעובדה שמחלקת הפירוקים בבית המשפט תתקשה לתפקד בלעדיה. למרות הפרסום אתמול, אלשיך לא איימה לפרוש, ולו משום שתהיה בכך הודאה בכישלון אישי. כעת היא אחת מבין כמה מועמדים שלא הגיעו לגמר.

אם ברלינר תמונה לעליון, כנראה ששהם ייבחר לתפקיד, אלא אם הנשיאה דורית ביניש והשר נאמן יבקשו מהוועדה להמליץ על מועמדים נוספים. הבחירה בשהם עשויה לגרום למרמור בקרב השופטים ואולי לפרישה של כמה מהם.