לארי אליסון גנב את ההצגה

מנכ"ל אורקל השחצן, חטף השבוע את סאן מיקרוסיסטמס מתחת לאף של יבמ

לארי אליסון, מנכ"ל אורקל השחצן המחונן ומספר 4 ברשימת עשירי העולם של "פורבס", עם שווי של 22.5 מיליארד דולר, בישר השבוע על רכישת סאן מיקרוסיסטמס בעסקת 7.4 מיליארד דולר במילים: "סאן היא הנכס החשוב ביותר שאורקל רכשה מעולם".

כדרכו, אליסון גנב את ההצגה לסיסקו וליבמ שהתעניינו בסאן, האמא של שפת התכנות הפופולארית ג'אווה. בכך הוכיח אליסון שיצר התחרות נשאר חלק מאישיותו גם בגיל 64, ושכישרונו המיוחד לעסקאות מפתח לא הלך לאיבוד עם הגיל.

שפת התכנות ג'אווה, עדיין באר המים הצלולים של חסידי תוכנות המקור הפתוח, נדחקת לאחור על ידי שפת דוט.נט של מיקרוסופט בשנים האחרונות, והתחושה היתה שסאן לא עבדה מספיק מהר על שדרוגה. כעת, סביר להניח שאורקל תשנה את כללי המרוץ בין שתי שפות התכנות.

אליסון גדל לזוג הורים יהודים מאמצים בדירת שני חדרים בשיקאגו, עם אם תומכת ואב מרוחק, ומגדיר את עצמו כאגנוסטי. תנאי חייו השתפרו מאז ללא הכר. הוא מתגורר עם אשתו הרביעית, סופרת רומאנים, באחוזה בשווי 200 מיליון דולר בוודסייד, קליפורניה, המתפרשת על שטח של 9,300 מ"ר, וברשותו יותר מתריסר בתים נוספים, צי של כמה מטוסים וכמובן יאכטות. רק מערכת הקולנוע הביתי שלו עלתה מיליון דולר. שיהיה עד מאה עשרים. *