נילסן לחודש מארס: שופרסל ורמי לוי מתחזקות על חשבון הרשתות העצמאיות וחצי חינם

נתח השוק הכספי של רבוע כחול נותר ללא שינוי, ואילו חצי חינם נחלשת ; המבחן האמיתי של השוק יתחיל מחודש מאי ואילך, כשהשפעת החגים תחלוף

הרשתות שופרסל ורמי לוי שיווק השקמה מתחזקות על חשבון הרשתות העצמאיות וחצי חינם. רשת רמי לוי הגיעה בחודש מארס האחרון לשיא של כל הזמנים בנתח השוק שלה - 3.9%, וזאת בהשוואה לנתח שוק של 3.2% בחודש פברואר השנה. כך עולה מנתוני נילסן לחודש מארס שהגיעו לידי "גלובס".

לפי נילסן, כלל שוק מוצרי הצריכה (FMCG) בשוק המבורקד רשם בחודש מארס השנה עלייה של 4.6% והסתכם ב-2.575 מיליארד שקל, לעומת מכר של 2.461 מיליארד שקל במארס 2008.

ההערכה היא כי מקור העלייה במכירות הוא בעיתוי חג הפסח. השנה חג הפסח חל ב-8 לאפריל, כך שחלק מהרכישות לקראת החג החלו כבר לקראת סוף חודש מארס. אשתקד, לעומת זאת, פסח חל ב-19 לאפריל - כך שחודש מארס אשתקד לא כלל קניות לקראת החג. כלל מכר מוצרי הצריכה ברבעון הראשון של השנה הסתכם ב-7.5 מיליארד שקל.

המבחן האמיתי של השוק יחול למעשה רק מחודש מאי ואילך, כשהשפעת החגים תחלוף. גורמים בשוק מעריכים כי תוחרף מגמת ההאטה במכירות שניכרה היטב בחודשים ינואר ופברואר השנה. בינואר רשם השוק ירידה של 2.5% במכר, ואילו בפברואר רשם השוק ירידה של 5.2%.

רשת שופרסל, הרשת הגדולה בישראל, מתחזקת משמעותית בחודש מארס, וזאת לאחר שבפברואר היא רשמה ירידה בנתח השוק. נתח השוק של שופרסל הסתכם במארס ב-37.5%, לעומת נתח שוק של 36% בחודש פברואר השנה. המשמעות היא כי שופרסל צמחה במכירות בקצב גדול מקצב צמיחת השוק.

לפני כשנה השיקה שופרסל את רשת הדיסקאונט "יש" הפועלת במרכזים חרדיים ובמרכזי אוכלוסייה חלשים. מכירותיה של רשת "יש", שהחליפה את רשת אלף ואת רשת זול פה, נמצאות במגמת עלייה - שבלטה במיוחד בחודש מארס האחרון שבו חל חג הפורים.

רשת רבוע כחול , הרשת השנייה בגודלה בישראל, מצליחה לשמור על העלייה שהשיגה בנתח השוק בפברואר, ונתח השוק שלה במארס נותר ללא שינוי ועמד על 20.9%. קצב צמיחת המכירות ברבוע כחול הוא כקצב הצמיחה הממוצעת בשוק.

רשת חצי חינם רושמת בחודש מארס היחלשות, ונתח השוק שלה מסתכם ב-5% בלבד - לעומת נתח שוק של 5.9% בחודש פברואר השנה, ולעומת נתח שוק של 5.2% במארס אשתקד.