התיקונים לחוק הגנת הצרכן יובאו לאישור מכוח חוק הרציפות

על-פי חוק הרציפות בהצעות חוק, הצעת חוק שעברה קריאה ראשונה בכנסת הקודמת - ניתן להחיל עליה דין רציפות בכנסת שלאחר מכן

תיקונים בחוק הגנת הצרכן ימצאו את דרכם מובאים לאישור מכוח חוק הרציפות, לאחר שוועדת השרים לחקיקה אישרה אתמול (א') את המשך הטיפול בהם. זאת בנוסף לשתי הצעות חוק נוספות שאושרו על-ידי הוועדה - חוק העסקת עובדים על-ידי קבלני כוח-אדם והחוק להגברת אכיפה של דיני עבודה, וכן הצעת חוק עובדים זרים של שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן-אליעזר.

על-פי חוק הרציפות בהצעות חוק, הצעת חוק שעברה קריאה ראשונה בכנסת הקודמת - ניתן להחיל עליה דין רציפות בכנסת שלאחר מכן.

הצעת חוק הגנת הצרכן המדוברת מבקשת לתקן מספר סעיפים בחוק, שקיים בהם חסר או ליקוי: כך, למשל, החוק בנוסחו היום מסמיך את השר לקבוע הוראות בעניין גודל האותיות המינימלי בחוזה אחיד, ואילו הצעת החוק הנוכחית מבקשת להרחיב את הסמכת השר כך שניתן יהיה לקבוע הוראות בעניין גודל האותיות ואופן כתיבתן גם לגבי תנאי הכלול במידע אחר לצרכן, כגון פרסומות.

תיקון נוסף לחוק מרחיב את הסעיף המקנה לצרכן זכות לבטל עסקת מכר שנעשתה לגביה הטעיה או ניצול מצוקה, כך שהזכות תחול על כל עסקה - גם ברכישת שירות וגם ברכישת נכס. פרק הזמן לביטול העסקה, על-פי ההצעה, יתארך - ובמקום שבועיים מיום הרכישה המוקצבים כיום, ניתן יהיה ליישם את הביטול תוך זמן סביר מהמועד שבו נודע לצרכן על ההטעיה או על ניצול המצוקה.

שר התמ"ת בן-אליעזר אמר כי הוא מקווה שהכנסת תאשר במהרה את ההצעות שאושרו אתמול: "מטרת הצעות החוק היא לחזק את מעמדם וזכויותיהם של עובדים, של עובדים זרים ושל ציבור הצרכנים בישראל".