צחי פישביין, לשעבר מנכ"ל אופיס דיפו, מועמד למנכ"ל משרד רה"מ

לפי שעה לא נעשתה פנייה רשמית לפישביין אולם שמו נמצא על שולחנו של ראש הממשלה והוזכר בהקשר זה באחרונה

לבורסת המועמדים לתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה הצטרף בימים האחרונים שם נוסף: צחי פישביין, לשעבר מנכ"ל אופיס דיפו. לפי שעה לא נעשתה פנייה רשמית לפישביין אולם שמו נמצא על שולחנו של ראש הממשלה והוזכר בהקשר זה באחרונה. נתניהו ופישביין גם לא נפגשו באופן רשמי, אולם לפני כשבוע, באחד מאירועי המימונה שבהם התארח ראש הממשלה, נתקל נתניהו בפישביין והעלה את ההצעה. ייתכן שהשניים ייפגשו בקרוב.

לנתניהו ופישביין אין היכרות אישית של ממש. הצומת היחיד שבו הצטלבו דרכיהם היה ב-1988, בעת שנתניהו כיהן כשגריר ישראל באו"ם ואשתו של פישביין שימשה כמזכירתו ועוזרתו. מינויה של רעייתו של פישביין לא היה פוליטי ונעשה בשל שהות בני הזוג בניו יורק. מאוחר יותר עבדה בת זוגו של פישביין כעוזרת של נאווה ברק, בעת שזו היתה אשת ראש הממשלה. שורשיו של פישביין עצמו נעוצים גם הם במפלגת העבודה: בשנות לימודיו באוניברסיטה היה חבר בתא העבודה אולם מאז לא היה פעיל פוליטית.

במערכת הפוליטית מעריכים שאם תהפוך ההצעה להתמנות למנכ"ל משרד ראש הממשלה לרשמית, יענה פישביין בחיוב, שכן באחרונה התבטא כמי שסיים את החלק העסקי בחייו ולדעת מקורביו, ישמח לתרום מניסיונו לשירות המדינה.