בקשה לצו מניעה נגד שטראוס: "חטיף הדגנים אנרג'י מחקה את החטיף Nature Valley"

לטענת ג'נרל מילס, משווקת Nature Valley בישראל, החטיף אנרג'י לא רק דומה בהרכבו לזה של Nature Valley אלא אף מחקה את מראה האריזה שלו, כך ש"הדמיון הקיצוני בין שני המוצרים" עלול להביא להטעיית צרכנים

בקשה לצו מניעה זמני נגש שטראוס הוגש בבית המשפט המחוזי בתל-אביב על-ידי ג'נרל מילס, משווקת חטיף הבריאות Nature Valley בישראל, בטענה לגניבת עין במוצר אנרג'י חטיף דגנים עם שיבולת שועל, אגוזים ודבש.

בבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד ניר קהת וירון כהן ממשרד פרופ' יובל לוי ושות', מבקשת חברת ג'נרל מילס ישראל בע"מ למנוע זמנית משטראוס מלשווק, למכור ולפרסם את המוצר אנרג'י חטיף דגנים עם שיבולת שועל, אגוזים ודבש - ואף לאסוף אותו מבתי עסק אליהם שווק עד כה.

זאת, לאחר ששטראוס החלה לשווק את המוצר המדובר, שלטענת התובעת לא רק דומה בהרכבו לזה של Nature Valley - אלא אף מחקה את מראה האריזה של המוצרים כך שיהיו כמעט זהים במראם לאלה של Nature Valley. גם מספר היחידות באריזות של שטראוס שונה מ-6 ל-5, נטען, כפי שמשווקים מוצרי החברה המתחרה.

בבקשה טוענים באי-כוחה של המבקשת לביצוע עוולה של גניבת עין, ומפרטים כי "סביר כי הדמיון הקיצוני בין שני המוצרים יביא לכך שהצרכן הרוכש לא יבחין בכך שעל אף שהוא מעוניין במוצרה של המבקשת, הוא רוכש בטעות את מוצרה של המשיבה. טעות זו תביא לכך שהמאמץ השיווקי שבו פתחה המבקשת בימים אלה ירד לטמיון. ניסיונה של המשיבה לחקות את אריזות המוצר של המבקשת מהווה ניסיון ליהנות שלא כדין מהמוניטין של מוצרי המבקשת וניסיון להתעשר שלא כדין על חשבון המבקשת".

לדברי התובעת, אם לא יינתנו הסעדים הזמניים המבוקשים - ייגרמו לה נזקים כבדים, הכוללים גם פגיעה בקניין הרוחני ובמוניטין שלה ואף פגיעה כספית כבדה בשל ירידה לטמיון של הקמפיין הפרסומי שהעלתה לאחרונה בעלות של מאות אלפי דולרים.

עוד הם מזכירים כי המוצר המקורי כשר פרווה, בעוד המוצר של המתחרה כשר חלבי ומכיל גלוטן, וטוענים כי 3 קבוצות צרכנים עלולות להיפגע כתוצאה מההטעיה: שומרי הכשרות, האוכלוסייה הרגישה למוצרי חלב והאוכלוסייה הרגישה לגלוטן.

ג'נרל מילס ישראל היא חברת בת של ג'נרל מילס העולמית, מתאגידי המזון הגדולים בעולם, שבין מותגיו המוכרים Nature Valley, פילסברי והאגן דאז. החברה רשמה בישראל בשנת 2003 סימן מסחר על המילה "קראנצ'י" המופיעה על רקע ירוק, כצבע אריזת מוצרי החברה בישראל ובעולם, על מנת לבדל את המוצר ממתחריו בתחום.

החטיף קראנצ'י גרנולה שיבולת שועל ודבש, מספרים בחברה, הוא החטיף הנמכר ביותר בקטגוריית חטיפי הבריאות וחולש על 4.4% מהשוק.

משטראוס גרופ נמסר בתגובה: "אנרג'י של שטראוס משווקת מגוון רחב של מוצרים וטעמים, ואין לה מוצרים זהים למוצרים של NATURE VALLEY. מעבר לכך, נכון לרגע זה לא התקבלה במשרדי שטראוס גרופ תביעה שכזו, ולכן אין ביכולתנו להגיב באופן קונקרטי. אם תתקבל תביעה שכזו, נלמד אותה ונוכל להגיב בהתאם".