מכירות קרייזלר צנחו ב-48% בחודש שקדם לפשיטת הרגל של יצרנית הרכב האמריקנית

(עדכון) רמת המלאי של החברה למועד פשיטת-הרגל עמדה על 336.9 אלף רכבים ; מכירות הרכבים של פורד קטנו ב-32% באפריל בארה"ב ; מכירותיה של ניסן צנחו ב-38% ושל ג'נרל מוטורס ב-34%

מכירות הרכבים של פורד מוטורס קטנו ב-32% באפריל בארה"ב. כך עולה מנתוני יצרניות הרכבים, אשר התפרסמו בהדרגה במהלך הערב. מספר מסירות הרכבים של החברה הסתכם ב-134.4 אלף, כולל מכירות תחת המותג "וולבו". מכירותיה של ג'נרל מוטורס פחתו בחודש שעבר ב-34%.

מהנתונים עולה, כי במהלך חודש אפריל צנחו המכירות כמעט לרמתן הנמוכה ביותר ב-30 השנה האחרונות. מכירותיה של ניסן בחודש שהסתיים בפשיטת-הרגל של קרייזלר צנחו ב-38% ל-47.19 אלף רכבים. יצרנית רכבים יפנית אחרת, טויוטה , דיווחה על ירידה של 42% במכירות. מכירותיה של הונדה קטנו ב-25%.

תעשיית הרכב האמריקנית מקווה למצוא תחתית לירידות במכירות הרכבים על רקע המיתון הכלכלי. זאת, בעודם ממתינים לתגובת הצרכנים לפשיטת הרגל של קרייזלר - צעד אשר תחת הגנה מפני נושים ("צ'פטר 11") יאפשר לה לבצע ארגון מחדש ולהקים ברית עם פיאט האיטלקית.

קרייזלר דיווחה כי בחודש האחרון לחייה כישות משפטית במתכונת זו מכירותיה צנחו ב-48% לעומת אפריל אשתקד ל-76.68 אלף רכבים. מכירות רכבים הממותגים "קרייזלר" קטנו ב-55% (ל-13.87 אלף רכבים), בעוד שמכירות ג'יפים הממותגים תחת אותו שם קטנו ב-42% ורכבי הדודג' הציגה נפילה של 48%.

עם סיומו של אפריל, נושיה של קרייזלר וודאי ישמחו לשמוע כי רמות המלאי שלב עומדות על 336.91 אלף רכבים, נתון המשקף מחזור אספקה של 114 יום. רמת המלאי נמוכה ב-205 מאפריל אשתקד.