משרד הבריאות בהודעה יוצאת דופן: "כל נוסעי טיסת איבריה 3752 שנחתה היום ממדריד מתבקשים להישאר שבוע בבתיהם"

(עדכון) ארגון הבריאות העולמי: מספר החולים שנדבקו בנגיף - 615 ; אובמה: "ייתכן ששפעת החזירים תסתיים כמו כל שפעת רגילה" ; ישראל תפעל לסייע לפלסטינים בהתמודדות מול הנגיף

משרד הבריאות פרסם הערב (מוצ"ש) הודעה יוצאת דופן, לפיה "כל נוסעי טיסת איבריה 3752 שנחתה היום ממדריד מתבקשים להישאר בבתיהם למשך שבוע". זאת, משום שעל טיסה זו הייתה האשה שאושפזה היום בבוקר באיכילוב. במשרד הבריאות מבטיחים שקופות החולים ייתנו לכל הנוסעים על טיסה ימי מחלה, אותם יוכלו להציג למעסיקיהם.

חשש לשלושה מקרים חדשים של הידבקות בשפעת החזירים בישראל: אישה בת 33 ותינוקה בן השמונה חודשים מאושפזים בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. השניים היו על טיסה מניו יורק לישראל בשבוע שעבר. בבית החולים איכילוב בתל אביב מאושפזת צעירה בת 20 ששבה ממקסיקו בימים האחרונים והיא חשודה גם היא כחולה בנגיף.

מוקדם יותר היום נתגלה ישראלי נוסף, שלישי במספר בארץ, כנגוע בנגיף שפעת החזירים. מדובר בגבר בן 34 שאושפז אתמול עם בת זוגו בבית החולים "איכילוב" בתל אביב לאחר שהשניים שבו מטיול במקסיקו.

ממשרד הבריאות נמסר כי בני הזוג הגיעו לבית החולים כבר ביום רביעי, אך שוחררו לביתם מפני שלא היה להם חום, אלא רק שיעול וצינון. אתמול, כאמור, הם שבו לבדיקות. ראש שירותי בריאות הציבור, איתמר גרוטו, ציין כי נערך מעקב כלפי אנשים אתם באו בני הזוג במגע.

בסך-הכול נבדקים ארבעה ישראלים בקשר לתסמיני הנגיף וכי עד כה זוהו באופן ודאי שלושה מקרים של שפעת החזירים בישראל. הפרופסור דני אנגלהרד, ראש הצוות לטיפול במגפות במשרד הבריאות, אמר בתוכניתנו שישבת עם מתן חודורוב, כי כעת מנסים לצמצם את התפשטות הנגיף.

מארגון הבריאות העולמי נמסר כי עד כה ידוע בוודאות על מותם של 17 בני אדם משפעת החזירים במקסיקו ועל אחד בארצות הברית, כמו כן, מספר הנדבקים בנגיף הרחבי העולם הגיע ל-615 איש ב-15 מדינות. במקביל, נתגלה מקרה שני במספר של השפעת ביבשת אסיה, ונמסר על מקרה ראשון של הידבקות באיטליה.

ישראל תסייע לשכנותיה בהתמודדות עם הנגיף

בתוך כך, נודע אתמול כי ישראל תפעל לסייע לשכנותיה בהתמודדות מול נגיף שפעת החזירים. בפגישת תיאום אזורית שנערכה במשרדי ארגון הבריאות העולמי בירושלים, השתתפו אתמול נציגים מישראל, ירדן, הרשות הפלסטינית ונציגים מהקונסוליה המצרית בארץ.

בפגישה עדכנו הנציגים הישראלים את מקביליהם במאמצים לטיפול במגיפה המתפשטת. בתום הפגישה הסכימו הצדדים לבצע עדכונים הדדיים קבועים ולקיים שיתוף פעולה מעבדתי, לזיהוי הנגיף. הצדדים קבעו להיפגש שוב בימים הקרובים.