ה"וול סטריט ג'ורנל": סיטיגרופ ייאלץ לגייס הון של 10 מיליארד דולר נוספים כדי לעמוד ב"מבחני הלחץ"

התוצאות של המבחנים אמורות היו להתפרסם ביום שני הקרוב, ונדחו ב-3 ימים ; סיטיגרופ עשוי להזדקק לגיוס סכום נמוך יותר, אם יצליח לשכנע את הרגולטורים לגבי איתנותו הפיננסית

על רקע הדחייה של פרסום תוצאות "מבחני הלחץ" של הבנקים האמריקניים ליום חמישי הקרוב, דו"ח שפירסם ה"וול סטריט ג'ורנל" מעריך כי קבוצת הבנקאות סיטיגרופ , תיאלץ לגייס הון נוסף של כ-10 מיליארד דולר, כדי לעמוד בדרישות הממשל האמריקני במבחני הלחץ.

נזכיר, כי התוצאות של המבחנים שנערכו באפריל אמורות היו להתפרסם ביום שני הקרוב ונדחו ב-3 ימים. המבחנים אינם מוגדרים כבחינה של כושר הפירעון של הבנקים כלווים, והתוצאות ישפיעו על ההכרעה כמה הון נוסף דרוש לבנקים.

סיטיגרופ מנהל משא-ומתן עם הבנק המרכזי האמריקני, הפדרל ריזרב, באשר לסך ההון שיצטרך לגייס, ועשוי להזדקק לגיוס סכום נמוך יותר, אם יצליח לשכנע את הרגולטורים לגבי איתנותו הפיננסית.

הדובר של קבוצת הבנקאות סירב להגיב לבקשת ה"וול סטריט ג'ורנל" באשר לפרסומים.

בשבוע שעבר אמרו בכירים בבנק המרכזי, כי כל 19 הבנקים שנמצאים בבחינה, יצטרכו להעמיד הון נוסף, מעבר לסכום שנדרש בתחילה. "לבנקים יהיו 6 חודשים לגייס את הכספים ממקורות פרטיים", אמר יו"ר ה'פד', בן ברננקי. "אם לא יצליחו - הממשל יסייע". הוסיף. נזכיר, כי סיטיגרופ כבר קיבל סיוע כספי מהממשל האמריקני - בהיקף של 45 מיליארד דולר, בתמורה למניות בכורה של הבנק, בשיעור של 36%. הממשל גם הסכים לבטח נכסים בעייתיים של הבנק, בהיקף 300 מיליארד דולר.

מתוצאות ראשונית של מבחני כושר העמידה של המערכת הבנקאית בארה"ב, שפורסמו מוקדם יותר השבוע, עלה כי לפחות שישה בנקים בארה"ב יצטרכו לבצע גיוסי הון נוספים. על פי הנתונים הראשוניים, יזדקקו חלק מהבנקים להזרמת הון מהממשל, אולם נראה כי הבנקים יוכלו גם לגייס את ההון באמצעות המרת מניות בכורה למניות רגילות. סיטיגרופ, כאמור, הוא בין הבנקים שככל הנראה יצטרכו לעבות את הונם, וגם בנק אוף אמריקה .

יו"ר קרן ביטוח הפקדונות הפדרלית, שילה בייר אמרה כי על הבנקים לפנות תחילה לבעלי המניות לשם גיוס ההון, עוד לפני קבלת סיוע מהממשל.

תוצאות מבחני הלחץ יכללו מידע ספציפי לגבי יכולת 19 הבנקים הגדולים בארה"ב לספוג הפסדים - כמו גם נתונים מצרפיים. בנוסף, יכללו התוצאות מידע על הערכות ההפסדים בקטגוריות שונות של אשראי, כמו גם המשאבים הקיימים שברשותם להכיל הפסדים אלו. הדרישה של יחס הלימות ההון הרצויה תפורסם ברמת חברת האחזקות הבנקאית, כלומר, החברה האם - שמניותיה נסחרות בבורסה.