אסם ושטראוס, מאחוריכן: אפ-טוטל קורפוריישן של סנו משיקה את סדרות החטיפים הראשונות במזון היבש

משיקה את המותגים קראנצ'וס וצ'יפסונים, שייכנסו בימים הקרובים למדפי הרשתות ובראשן לשופרסל ויתחרו במותגי אסם ושטראוס ; הסדרות הראשונות מעוטרות בדמויות וחתימות של שחקני קבוצת הכדורגל ברצלונה

חודשים ספורים אחרי הקמת חברת אפ-טוטל קורפוריישן ורכישת מפעל לייצור חטיפים, חברת סנו ושותפיה בחברה משיקים סדרות חטיפים ראשונות במזון היבש תחת המותגים קראנצ'וס, צ'יפסונים וקורנוס. החטיפים צפויים לעלות על מדפיה של רשת שופרסל כבר בימים הקרובים ולהתחרות בכל המותגים בקטגוריה, ובמיוחד במותגי אסם ושטראוס - כך נודע ל"גלובס".

הסדרות הראשונות מעוטרות בדמויות וחתימות של שחקני קבוצת הכדורגל ברצלונה, וזאת לאחר שהחברה רכשה את זכויות השימוש בדמויות השחקנים.

כזכור, "גלובס" כי חשף לאחרונה חברת סנו נכנסת לתחום המזון היבש באמצעות חברת אפ טוטל קורפוריישן, שבה היא מחזיקה בשליטה (50.1%), ושותפים בה גם חברת אדיגר שבבעלות פרופ' סוארי (30%) ומיכאל לובושיץ, לשעבר סמנכ"ל הסחר והתפעול בסנו (19.9%).

עד כה רכשה אפ-טוטל את החברות מנה י.א ומשאבים י.א, המחזיקות במפעל לייצור חטיפים בבית-שמש, תמורת 1.6 מיליון שקל ולקיחת חובות החברות בסך של כ-8 מיליון שקל נוספים.

"נכון שאפ-טוטל קורפוריישן היא בשליטת סנו, אבל מדובר במערכות ייצור, שיווק והפצה נפרדות לחלוטין. המפעל לייצור חטיפים נמצא בבית-שמש, בעוד שסנו פועלת בהוד-השרון. הקשר היחיד לסנו הוא בהיותה מחזיקת השליטה בחברה", מבהיר היום (א') לובושיץ ל"גלובס".

מפעל וחברת Mana מתמחים בייצור פריכיות אורז, שקדי מרק, תוספי מרק ומגוון רחב של חטיפים מלוחים. עד כה עסק המפעל בייצור פרייבט לייבל עבור חברות מזון ורשתות השיווק, לרבות ייצור מוצרים בהשגחת הבד"צ, מוצרים עבור המגזר הערבי ומוצרים שיועדו לייצוא למדינות שונות, וביניהן ארה"ב, קנדה, בריטניה, צרפת ואוסטרליה. מחזור המכירות השנתי של המפעל עמד ב-2008 על 22 מיליון שקל. כמנכ"ל חברת Mana משמש אורי אייזנשטיין, מבעליה הקודמים של החברה.

לדברי אייזנשטיין, במבחני טעימה שנערכו על כל מוצרי החברה על-ידי חברת מוסקוביץ נתיב יועצים, זכו החטיפים להעדפה ברורה על פני המותגים האחרים בקטגוריה.

לפי סטורנקסט, שוק החטיפים היבשים עמד ב-2008 על 754 מיליון שקל. אסם מחזיקה בכ-52% מהשוק, שטראוס גרופ בכ-33% מהשוק, ויתר המכר נמכר על-ידי שחקנים קטנים.

"אנחנו מקווים להיות שחקנים דומיננטיים בשוק", אומר לובושיץ. לדבריו, בכוונתם לפתח קווי ייצור נוספים בהתאם לדרישות השוק, ולרכוש מפעלי ייצור נוספים בתחומי המזון.