הראל: קופ"ח לאומית דיווחה על מספר תביעות נמוך כדי להשפיע במכרז לביטוח סיעודי

במכתב ששלחה הראל לוועדת המכרזים בלאומית ושהגיע לידי "גלובס" נטען כי על פי הנתונים שהועברו נקבע כי 24% מהתביעות משויכות לתקופת הביטוח הקודמת בחברת הפניקס ; האוצר: "הנתונים לא נבדקו ולא נבחנו גם הבדיקות שביצעה לאומית"

ימים אחדים לפני המועד האחרון להגשת ההצעות במכרז הסיעודי הגדול של קופת חולים לאומית, מסתבר כי חברת הביטוח הראל פנתה במכתב חריף לקופת חולים בטענה שניתוח הנתונים שנעשה על ידי לאומית אינו מדויק ועשוי להשפיע על התמחור של הפרמיה שיציעו החברות המתמודדות. עם זאת לאחר בדיקה חוזרת של לאומית שהועברה לידי הפיקוח על הביטוח באוצר, ממשיכה לאומית במכרז ללא שינוי וזאת באישור האוצר.

במכתב ששלחה הראל לוועדת המכרזים בלאומית ושהגיע לידי "גלובס" נטען כי על פי הנתונים שהועברו נקבע כי 24% מהתביעות משויכות לתקופת הביטוח הקודמת בחברת הפניקס , אולם מבדיקה שנערכה בהראל עלה לטענתם כי מדובר ב-11% בלבד עובדה המביאה לשינוי החישוב האקטוארי של גובה הפרמיה.

המשמעות: בהראל, החברה המבטחת את מבוטחי לאומית בחמש השנים האחרונות, גורסים כי בפועל מספר התביעות של מבוטחי לאומית היה גבוה מזה עליו דיווחה הקופה בטפסי המכרז באופן המשפיע על תמחור ההצעות המתחרות של חברות הביטוח המתחרות במכרז כלפי מטה.

ממכתב שהעבירה לאומית לכלל החברות המתמודדות במכרז, ושגם תוכנו הגיע לידי "גלובס" עולה כי הנתונים וניתוחם נבדקו שוב לעומק, והועברו אף לעיון הפיקוח על הביטוח, וכי הנתונים שהועברו על ידי לאומית נכונים ולכן הליכי המכרז יימשכו כמתוכנן. מהאוצר נמסר בהקשר זה כי "המכרז לביטוח סיעודי לחברי קופת חולים לאומית נעשה בתיאום עם משרד המפקח על הביטוח. תנאי תכנית הביטוח יועברו לאישורו של המפקח על הביטוח עם בחירת זוכה במכרז. מכתבה של הראל המוזכר בכתבה הועבר למשרד המפקח על הביטוח, אולם הטענות המועלות במכתב, לא נבדקו על ידו. כמו כן, נבקש להבהיר כי הנתונים לא נבדקו, ולא נבחנו גם הבדיקות שביצעה לאומית ביחס לנתונים, ומשכך לא ניתן כל אישור או התייחסות ביחס לנכונות הנתונים".

מקופת חולים לאומית נמסר כי לא יתייחסו למכרז כל עוד המכרז מתנהל. וכי זה יימשך על פי לוח הזמנים שנקבע מראש.

קופת חולים לאומית, שבה כ-700 אלף חברים, יצאה לפני כחודשיים במכרז לביטוח סיעודי לחבריה. במכרז משתתפות 4 חברות הביטוח הגדולות. בלאומית מתכננים שהביטוח החדש ייכנס לתוקף כבר בחודש יולי.