יואב בורגן מלידר שוקי-הון מעריך תוצאות נמוכות במעט לטבע מהקונצנזוס; פעילות המשאפים תרכז עניין

מציע לא להתרגש מהשקת הסולודין במהלך הרבעון: "בעלת פוטנציאל מסחרי קטן למדי" ; מעריך שקיימת סבירות נמוכה שטבע תעדכן את התחזיות בשיחת הוועידה

חברת התרופות הישראלית טבע תפרסם מחר (ג') בבוקר את דו"חותיה הכספיים לפני פתיחת המסחר בבורסה בתל-אביב. בוול סטריט מעריכים האנליסטים כי החברה תציג רווח מתואם (Non-GAAP) של 68 סנט למניה בממוצע, ירידה של 2.9% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. זאת, מתוך הכנסות של 3.4 מיליארד דולר - גידול של 32.1%.

לאחר שמרבית האנליסטים המקומיים כבר הוציאו עבודות לקראת הדו"חות, האנליסט יואב בורגן מוציא היום (ב') התייחסות משלו לחברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם. ההערכות של בורגן נמוכות יותר מהקונצנזוס; 3.35 מיליארד דולר בלבד בשורה העליונה ורווח שלא על-פי העקרונות החשבונאיים המקובלים של 67 סנט למניה, השקול ל-601 מיליון דולר בסך הכל.

זהו, כאמור, הרבעון הראשון בו תוצאותיה של חברת התרופות באר מאוחדות בתוצאותיה, לאחר שהאחרונה נרכשה בקיץ אשתקד, רכישה שהושלמה ממש בשלהי דצמבר. בורגן מפנה את תשומת הלב לעובדה שהרבעון היה נטול אירועים מרגשים מבחינת החברה, למעט אולי השקת הגרסה הגנרית לתרופה לטיפול באקנה של מדיסיס, סולודין (Solodyn). "היא בעלת פוטנציאל מסחרי קטן למדי, והיא ממילא הסתיימה בפשרה משפטית עם החברה האינוביטיבת (יצרנית תרופות מקור, א"ו) תוך 24 שעות ממועד ההשקה", מזכיר האנליסט ביובש הליך שמשמעותו כי את הגרסאות הגנריות לתרופה תשווק טבע רק מנובמבר 2011.

מה כן יהיה מעניין לדעתו של בורגן? ביצועי פעילות המשאפים, שקצב המכירות שלהם הואץ ברבעון שחתם את 2008, על רקע המעבר למשאפים מבוססי HFA בתחילת 2009 ממשאפי CFC. מכל פנים, האנליסט לא חושב כי קיימת סבירות גבוהה שטבע תעדכן את תחזיותיה לתוצאות הכספיות במהלך שיחת הוועידה המקוונת שתקיים מחר ב-15:30 - מעבר לתחזיות שניפקה במועד פרסום הדו"חות השנתיים בפברואר.

טבעטבע