חזקיהו איפשר לבנק הפועלים להגיב למכתבו בעוד שבוע - והדירקטוריון דחה את ישיבת ההנהלה; ביקורת חריפה על הפגנת עובדי בנק הפועלים נגד פישר

(עדכון) שרלי אמזלג, יו"ר הוועד: "המלחמות שמנהל בנק ישראל נגד צמרת הפועלים עלולות לפגוע בעובדים" ; יו"ר ועד עובדי לאומי: "כשפיטרו בבנק אלף איש הם לא הפגינו, אבל למען המיליונרית הם מפגינים" ; בעקבות פנייתו של ח"כ דני דנון, וועדת הכלכלה תקיים דיון דחוף בפרשה

מועצת המנהלים של בנק הפועלים החליטה היום על דחיית ישיבת הדירקטוריון, לאחר שקיבל ארכה מהפיקוח למתן תשובה על מכתב המפקח עד יום שני הבא - ה-11 במאי. שרי אריסון, בעלת השליטה בבנק, פגשה את חברי הדירקטוריון והודתה על ההזמנה, והוסיפה כי אם יהיה צורך ורצון, תשמח להגיע שוב לדירקטוריון.

במהלך היום (ב') מתחו ראשי ועדים במספר בנקים ביקורת חריפה על הפגנת עובדי בנק הפועלים שנערכה היום מול בנק ישראל.בבשיחה עם "גלובס", עולה כי הוועדים רואים במהלך "התגייסות תמוהה" למען הבעלים, שרי אריסון, ולמען המנכ"ל החדש, ציון קינן.

"זו בושה וחרפה מה שקורה שם", אמר ל"גלובס" יו"ר ועד העובדים המיתולוגי של בנק לאומי, לואי רוט - היחיד שלא חשש לדבר בשמו. "הוועד של הפועלים מפגין למען מיליונרית, אבל כשהיא פיטרה אלף עובדים לפני מספר שנים הם לא טרחו לצייץ", הוא מוסיף.

רוט נזכר בעובדה שבדצמבר 2002 הפגינו כל הוועדים הגדולים של הבנקים כנגד מהלך הפיטורים בבנק הפועלים, אולם ועד עובדי הפועלים היה היחיד שהחליט להפגין אז דווקא נגד עמיתיו מהבנקים האחרים. רוט, יחד עם יו"ר הוועד בדיסקונט, ריקי בכר, תקפו אז את יו"ר ועד עובדי הפועלים, שרלי אמזלג, בטענה כי הוא משמש "חותמת גומי" של ההנהלה. אמזלג נותר גם היום יו"ר הוועד בפועלים, והוא ממשיך לחטוף חיצים מעמיתיו בבנקים האחרים.

"אמזלג הוא מנהל של סניף גדול בירושלים, ואצלנו בלאומי דבר כזה לא היה יכול לקרות. הרי איך הוא יכול להילחם בהנהלה אם הוא צריך לדפוק בדלת ולדבר על קידום?", מסביר רוט. "בבנק לאומי יו"ר ועד חייב להישאר בדרגת טוראי", הוא מוסיף.

בנק הפועלים / צלם: אריאל ירוזלימסקי

אינטרסים משותפים

בשיחה עם "גלובס" הדף היום אמזלג את הטענות נגדו: "הביקורת הזו מצחיקה אותי. אני יכול להגיד לך באחריות מלאה שעובדי בנק הפועלים לא מתביישים להירתם למען הבנק בעת משבר, וראוי שכל ועד יעשה זאת במקום לתקוף את ההנהלה שלא בצדק. ממתי ועד חייב להילחם בהנהלה? מה, לא יכולים להיות אינטרסים משותפים?"

לדברי אמזלג, המלחמות שמנהל בנק ישראל נגד צמרת הפועלים עלולות לפגוע בעובדים. "המשמעות של חילופי מנהלים, מבחינתנו, מהווה סכנה להסכמות שאליהן הגענו עם ההנהלה הנוכחית, שהבטיחה לנו כי לא יפוטרו עובדים מעבר לאלה שפוטרו בעבר. ידוע שלכל מנהל חדש שמגיע יש אג'נדה משלו, ומכאן החשש. אנחנו מצידנו לא ניתן יד לפגיעה בעובדים ונפעל בכל האמצעים", איים אמזלג.

"ציון צמח מלמטה"

אמזלג מודה כי המאבק שהוא מוביל נועד בין היתר למענו של ציון קינן. "יש לנו הזדהות עם עובדים שצמחו מלמטה. ציון גדל עם העובדים והיה אפילו בוועד, וביצע בהמשך את כל התפקידים האפשריים", הוא מסביר. ואולם, ההסבר הזה לא משכנע את לואי רוט: "קינן היה אבי הפיטורים הגדולים בבנק. הוא מינה אז את מנהל כוח האדם שביצע את המהלך. אם אני אצטרך להפגין יום אחד למען איתן רף (יו"ר לאומי - ש.נ), לפחות זה יהיה בידיים נקיות ולא אחרי שפיטרו אלף עובדים".

בנק הפועלים / צלם: אריאל ירוזלימסקי

בעקבות פנייתו של ח"כ דני דנון, החליטה הכנסת לקיים דיון דחוף בוועדת כלכלה בנושא בנק הפועלים. ח"כ דנון ביקש לזמן לוועדה את נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, המפקח על הבנקים רוני חזקיהו ונציג מטעם בנק הפועלים.