מהלך עסקי של HP העולמית הניב לקופת המדינה כמיליארד וחצי שקל ממסים

מבדיקת "גלובס" עלה, כי המהלך קשור לקניין הרוחני מרכישתה של HP העולמית את חברת מרקורי אינטראקטיב ישראל לפני כשנתיים תמורת 4 מיליארד דולר ; מ-HP נמסר בתגובה: "הקבוצה הגיעה להסדר מס עם רשות המסים בישראל, בעקבות שינוי מבנה עסקי"

מהלך ענק במשק הישראלי, שהניב לקופת המדינה כמיליארד וחצי שקל ממיסים (יותר מ-300 מיליון דולר). כך דיווח הערב (ב') במהדורת "מבט" בערוץ 1, יאיר ויינרב, הכתב הכלכלי של הערוץ.

מבדיקת "גלובס" עלה, כי בימים האחרונים הושלם המהלך, שהחל בחודש אפריל האחרון, ושקשור לרכישתה של HP העולמית, את חברת מרקורי אינטראקטיב ישראל, לפני כשנתיים. נזכיר, כי HP רכשה את חברת מרקורי תמורת 4 מיליארד דולר, וע"פ הערכות המשיכה לנהל את רישום הקניין הרוחני בישראל.

ככל הנראה, משיקולי מס, HP העבירה את רישום הקניין הרוחני מישראל למדינה אחרת, וכתוצאה מכך הגיעה להסכם עם רשות המיסים של ישראל, ושילמה סכום נכבד שנכנס לקופה של המדינה.

ע"פ הערכות, מדובר במהלך טכני שמקורו במיסוי וכנראה שאין לו קשר לפעילות של מרכזי הפיתוח של החברה בישראל.

לפניית "גלובס", ברשות המיסים סירבו להגיב בנושא, בטענה כי "הרשות אינה מגיבה לאי-אילו עניינים הקשורים לנישומים". גם במשרד האוצר סירבו להגיב לנושא.

ככל הנראה, למרקורי הישראלית היו הסכמי עבר עם ישראל בכל הקשור למיסוי. ועם השלמת העסקה, HP היתה חייבת בתשלום, בעקבות הוצאת הקניין הרוחני מישראל.

התגובה הרשמית של HP: "קבוצת HP הגיעה להסדר מס עם רשות המסים בישראל, בעקבות שינוי מבנה עסקי הנוגע לחברת מרקורי אינטראקטיב ישראל, הנמנית עם חברות הקבוצה. במסגרת שינוי המבנה העסקי הועברו על ידי מרקורי, נכסים מסוימים לחברה אחרת בקבוצה, כחלק מהשלמת המהלך של רכישת מרקורי והטמעתה המלאה לתוך חטיבת התוכנה העולמית של HP.

מרקורי ישראל, אשר נוסדה בשנת 1989, מפתחת מוצרים מובילים בתחום האופטימיזציה של טכנולוגיה לעסקים, בעיקר בתחום ה-IT (טכנולוגית מידע). למרקורי ישראל מספר מפעלים "מאושרים" בישראל כמשמעותם בחוק לעידוד השקעות הון.