מניית הרמוניק צנחה ב-13.5% במסחר המאוחר בנאסד"ק: תחזית המכירות של החברה לרבעון הקרוב נמוכות מהקונצזוס

דו"חותיה של החברה לרבעון הראשון פספסו את תחזיות האנליסטים ; צבר ההזמנות של החברה הסתכם ב-75 מיליון דולר ברבעון הראשון

הרמוניק , המתמחה בהספקת שידורים ופתרונות לפי דרישה לוידאו, פרסמה את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון, מהם עולה כי החברה פספסה את תחזיות האנליסטים. בתגובה, סיימה המניה את המסחר המאוחר בנאסד"ק בירידה של 13.5% - לאחר שבמהלכו צנחה גם ב-16%.

במקביל, הנמיכה החברה את תחזית ההכנסות לרבעון הבא אל מתחת לממוצע ציפיות האנליסטים בוול סטריט, שעה שהיצא מצפה להכנסות בטווח של 72-78 מיליון דולר, בעוד השוק ציפה ל-80 מיליון דולר בשורה זו. שיעור הרווח הגולמי הצפוי על ידה צפוי לנוע בטווח 47%-49%.

מדו"חות הרבעון הראשון עולה, כי צבר ההזמנות בסוף מארס עמד על כ-75 מיליון דולר, "הנמוך ביותר מזה זמן מה", אמר בכיר בחברה. ההכנסות של הרמוניק קטנו ב-22% ל-67.8 מיליון דולר. החברה דיווחה על הפסד כולל של 18.8 מיליון דולר, השקול להפסד של 20 סנט למניה. בניכוי פריטים מסויימים, מדובר ברווח של 4 סנט למניה.

האנליסטים ציפו כי החברה תציג הכנסות של 75.17 מיליון דולר בממוצע, ומתוכן רווח שלא על-פי העקרונות החשבונאיים של 5 סנט למניה. התוצאות של הרמוניק הושפעה לשלילה משיעור ההזמנות החוזרות של לקוחותיה.

"האתגר המשמעותי הוא ההוצאות השמרניות של לקוחותינו ברחבי העולם - מגמה שהחלה כבר ברבעון האחרון של 2008 ותמשיך גם ברבעון השני של 2009", אמר המנכ"ל פטריק הרשמן בשיחת ועידה מקוונת לאחר הדו"חות. ואם זאת, נקנח בנימה חיובית. על-פי החברה, ניכרים סימנים של שיפור בהוצאות לקוחותיה בתגובה להשקת מוצריה החדשים.

הרמוניקהרמוניק