חברת רנו חשפה פרטים ראשונים ותמונות של המכונית החשמלית המסחרית העתידית שלה, שתשווק החל משנת 2011. הרכב מבוסס על הגרסה הקצרה של הקנגו, שמכונה באירופה "BE-BOP" והוא מיועד לארבעה נוסעים. על ההנעה שלו מופקדת סוללת ליתיום איון מפיתוח עצמי של רנו-ניסן, שמניעה מנוע חשמלי שמייצר 60 כ"ס ו-19 קג"מ. טווח הנסיעה האופטימלי עומד על 160 ק"מ.
הרכב יצויד בסוללה קבועה בלבד ולא יותאם ל"מערכת החלפת הסוללות המהירה", שעומדת בבסיס המודל העסקי של חברת "בטר פלייס". החברה תציע את הרכב עם שני פתרונות טעינה: טעינה דרך רשת החשמל הביתית המקובלת (220 וולט) שתארך 8 עד 10 שעות וטעינה מהירה באמצעות נקודת הטענה תעשייתית של 400 וולט, שתימשך כ-30 דקות בלבד.
ככל הידוע הקנגו החשמלית לא מיועדת להגיע ארצה בשל אי התאמתה של הסוללה לתנאי האקלים המקומיים. בנוסף עדיין לא ברור אם תשתית החשמל המקומי תתמוך בפיתרון ההטענה המהירה. יצוין כי ככל הידוע חוזה הייבוא הבלעדי של "בטר פלייס" מול רנו-ניסן מתייחס בשלב זה רק לדגם המגאן, שיתמוך בפיתרון החלפת הסוללות, ולא בשאר הדגמים החשמליים העתידיים של הקבוצה.
במקביל חשפה פורד כי בכוונתה לשווק בשנת 2011 גרסה חשמלית של הפורד פוקוס העתידית, שתושק שנה אחת לפני כן.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.