המשטרה חשפה "עוקץ מכוניות" מתוחכם: חברי כנופייה גנבו מכוניות מחברות השכרה ומכרו אותן כ"יד ראשונה"

במודעות באתרי "יד שנייה" באינטרנט כתבו חברי הכנופייה כי כלי הרכב "מיד ראשונה" הם "במחיר הזדמנות"; אך למעשה מדובר במכוניות שנגנבו, נמכרו לקונים תמימים - ואז נגנבו מחדש ונמכרו שוב

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

קניתם מכונית יד ראשונה? יכול להיות שעוד הלילה היא תיגנב בקלות. חברי כנופיית גנבי רכב מתוחכמת במיוחד נעצרו לאחרונה על-ידי המשטרה, אבל את השיטה שפיתחו יכולים לאמץ בקלות גם גנבים אחרים.

חקירה סמויה של יחידת להב-אתגר של משטרת ישראל חשפה לאחרונה את הכנופייה שביצעה לדברי השוטרים "עוקץ" מתוחכם ביותר. בין השאר גנבו חברי הרשת, על-פי החשד, מכוניות חדישות מחברות השכרה, שיכפלו את רישיונות הרכב, מכרו את המכוניות לאזרחים תמימים כ"יד ראשונה" - ולעתים כבר באותו לילה גנבו מהם את הרכב ומכרו אותו לקונה הבא.

הכנופייה מונה למעלה מ-10 חשודים, והתפקידים בה חולקו על-פי תחומי התמחות: משכירי מכוניות, משכפלי מפתחות, גנבי רכב, זייפני רישיונות וגם המוכרים - בעיקר באמצעות אתרי האינטרנט.

בחקירת המשטרה נחשפו כלי רכב שנגנבו מחברת השכרה ונמכרו כ"יד ראשונה" מספר פעמים לקונים תמימים, לאחר שנגנבו מהם שוב ושוב. על-פי השיטה, חברי הכנופייה היו שוכרים כלי רכב חדשים, משכפלים את המפתחות ואת הרישיונות הרכב תוך "יצירת" בעלים חדשים ומחיקת הבעלויות הקודמות.

במודעות כתבו: "הרכב במחיר הזדמנות"

לאחר החזרת הרכב לחברה, גנבו חברי הרשת את המכונית בעזרת המפתח ששוכפל - ומכרו אותו כ"חוקי" עם הרישיונות המזויפים לקונים תמימים.

בתהליך המכירה, בעיקר באתרי "יד שנייה" באינטרנט, הציגו חברי הכנופייה את המכוניות תוך כדי שהם טורחים לציין כי הרכב מוצע ב"מחיר הזדמנות" בשל צורך מיידי בכסף מזומן.

הקונים שהתפתו לא ידעו כי המכונית "מיד ראשונה" החדישה שלהם היא למעשה מכונית גנובה מחברת השכרה. בחיפוש שנערך בבתי החשודים במרכז הארץ נתפסו מאות אלפי שקלים, כלי רכב מזויפים שהמתינו לקונים, ציוד רב להדפסה וזיוף, מחשבים שסייעו בזיוף וגם תחמושת.

במשטרה חושדים כי עשרות אזרחים נפלו קורבן לעוקץ שזכה לכינוי "מכונת השכפול". ביחידה קוראים לכל אזרח הסבור כי נמכר לו רכב "משוכפל" ליצור קשר עם "הקו החם" של היחידה, שנפתח בהמשך למבצע במספר טלפון 08-9546006.