מתנחלים ביפו: חברת "באמונה" תמכור דירות ברחוב האתרוג ביפו בהנחה של כ-10% על מחיר השוק לזוגות דתיים בלבד

תפנית אידיאולוגית למאבק המתנחלים, חברת "באמונה" בונה פרויקטים ייעודיים בערים מעורבות מחשש שיהפכו לערביות - שיווקה בהצלחה פרויקטים בלוד וירושלים - כולם מיועדים למשפחות יהודיות דתיות בלבד

חברת 'באמונה' שמתמחה בבנייה לציבור הדתי לאומי - תורני ומתנחלים, תבנה בקרוב עשרות יח"ד בצמוד לשכונת גבעת העלייה ביפו לאחר שזכתה השבוע במכרז על קרקע שנמצאת על יד שכונת עג'מי (בית פלט) ביפו ברח' האתרוג. חברת באמונה זכתה במכרז של מנהל מקרקעי ישראל ותרכוש את הקרקע המדוברת ב 4.6 מיליון שקל בלבד כולל פיתוח.

בשלב הראשון מתכננת החברה לבנות במקום 20 יחידות דיור ובהמשך להשלים את בנייתה של שכונה בת 200 יחידות דיור באזור זה.

חברת באמונה מרכזת בימים אלו מספר פרויקטים בערים המעורבות של יהודים וערבים במטרה מוצהרת של החברה לבלום את את הפיכת הערים המעורבות לערים ערביות. בין היתר, החלה החברה בבניית פרוייקט בקצה שכונת ארמון הנציב שבירושלים.

לאחרונה פנתה האגודה לזכויות האזרח למנהל מקרקעי ישראל בדרישה למנוע מחברת באמונה לרכוש את הקרקע ביפו, עבור קבוצת הרוכשים בטענה שמטרותיה על פניהן לוקות בגזענות. במכתב מתחה האגודה לזכויות האזרח ביקורת על הצהרת מנכ"ל החברה כי בכוונתו להיאבק ב"מגמה הפוסט מודרנית" של ערוב תלמידים יהודים וערבים. באגודה טענו כי אין לציבור הדתי לאומי זכות לדרוש כי המקרקעין הציבוריים יוקצה אך ורק לשימושם הבלעדי.

דרישת האגודה לזכויות האזרח נדחתה. היועץ המשפטי של מנהל מקרקעי ישראל, עו"ד יעקב קווינט כתב כי "אין ביכולתו של המנהל מבחינת היקף המשאבים העומדים לרשותו לבחון את מדיניות השיווק של קבוצות רכישה המגישות הצעות במסגרת מכרזים. המנהל פועל כך גם לגבי יזמים אחרים, כגון קבלנים חוכרים או אחרים להם הקצה זכויות ואינו מתערב באופן העברת הזכויות המבוצע על ידם. לאור האמור לא נוכל להיענות לבקשתכם".

הכניסה לזוגות צעירים דתיים בלבד

הפרוייקט ביפו יהיה מורכב מדירות 4-5 חדרים, דירות גן ופנטהאוזים במחיר הנמוך ממחיר השוק בלפחות 10%, עבור זוגות צעירים דתיים בלבד. החברה שיווקה בהצלחה פרויקט דומה בעיר לוד חברת בשם אחוזת 'נוף נריה'. הפרוייקט כולל שני בניינים בני 8 קומות כל אחד (סה"כ 64 יח"ד) ומחירה של דירת ארבעה חדרים עמד על 660 אלף שקל.

אולי זו ההקפאה המתמשכת בבנייה ביש"ע או המחירים הגבוהים במרכז הארץ שמביאים משפחות רבות לרצות להתיישב בלב ערים מעורבות משיקולים אידיאולוגיים וכספיים.

ישראל זעירא מנכ"ל באמונה מסביר כי "זוגות דתיים מחפשים חיי קהילה בעלת אופי דומה ותשתית חינוכית מתאימה לחינוך אותו הוא רוצה להקנות לילדיו".