ריב בין תלמידים ברהט התפתח לקטטה המונית - יריות, סכינים ואבנים; 21 פצועים, אחד במצב קשה

מפקד משטרת רהט: "במגזר הבדואי יש אמצעי לחימה חוקיים ולא חוקיים, ואנחנו פועלים נגד זה"

חדשות 2 ב - MAKO / לחדשות 2 ב - 'רשת'

עימות אלים שהתחיל בריב בין תלמידים והפך לקרב של ממש עם יריות, סכינים ואבנים. 21 בני אדם נפצעו, אחד מהם קשה, 10 בינוני והשאר קל.

בצהריים, כשנרגעו הרוחות, עוד ניתן היה להבחין בעיר בשרידי המהומה: על קירות האבן מרוחים כתמי דם ועל הכבישים מנופצות אבנים גדולות. "הרגשתי שאני חי בעזה", סיכם בארבע מילים קרנה ווסעד, תושב העיר, את התחושות.

 (צילום: חדשות2)
"כמו עזה". רהט, היום
צילום׃ חדשות2

הכל התחיל בריב בין כמה ילדים בבית הספר ביום רביעי האחרון. העימות הילדותי הלך ותפח, ואתמול אחר הצהריים התלהטו הרוחות. שני פלגים בתוך אותה משפחה בעיר הלהיטו את הרוחות ואבנים הושלכו בין הצדדים. כבר אתמול הגיעו לשם השוטרים וניסו להרגיע את הרוחות.

נכבדי העיר יביאו את השקט?

אבל השקט החזיק שעות ספורות. הבוקר הקרבות התחדשות ביתר שאת, כשהצדדים משתמשים באלות, סכינים, אבנים וכן, גם בכלי נשק חמים. גם השוטרים ספגו חלק מהאש, אבל איש מהם לא נפגע. "זו קטטת ילדים שהתפתחה לקטטה רבת משתתפים כמו אש", אמר אחד מתושבי העיר.

 (צילום: חדשות2)
"הקטטה התפתחה כמו אש". רהט, היום
צילום׃ חדשות2

"מי שמעורב באירוע החריג הזה בשכונה הזאת ייתן את הדין על פי חוק", הבטיח רב פקד אייל אזולאי, מפקד משטרת רהט. "במגזר הבדואי יש אמצעי לחימה חוקיים ולא חוקיים, ואנחנו פועלים נגד זה".

תושבי רהט מקווים שהמריבה הזו מאחוריהם. "אנחנו קוראים למשפחה להפסיק", אמר פאיז אבו-סיבאן. "שלחנו את נכבדי העיר להפריד בין הניצים".