HSBC מציג: רווח של 6.6 מיליארד דולר ברבעון - בעקבות שערוך אג"ח שהנפיק

הבנק הגדול באירופה הפריש 2.95 מיליארד דולר לחובות מסופקים ברבעון הראשון ; יחס הלימות ההון הראשוני: 9.9% ; התאוששות נרשמה גם בשורת ההכנסות

הבנק הבריטי/הונג-קונגי HSBC הציג רווח של 6.6 מיליארד דולר ברבעון הראשון, שתרומה ניכרת לו נובעת בעקבות שערוך אג"ח שהנפיק. מניותיו של HSBC נסחרות על-פני שלוש יבשות - באסיה (הונג-קונג), באירופה (לונדון) ובארה"ב (ניו-יורק).

הרווח הנקי הינו גבוה במידה ניכרת מהתוצאות הכספיות של הבנק ברבעון המקביל אשתקד. התאוששות נרשמה גם בשורת ההכנסות. תרומה נוספת לרווח הנקי ניכרה גם בשל התאוששות בחטיבת הבנקאות להשקעות של הבנק.

ללא השערוכים הללו, היה מסיים HSBC את הרבעון הרווח נמוך יותר מהמקביל לו, אך עדיין גבוה יותר מהרבעון הקודם - האחרון לשנת 2008. הבנק הגדול באירופה הפריש 2.95 מיליארד דולר לחובות מסופקים ברבעון הראשון - גם כאן, מדובר בהפרשה הנמוכה מהרבעון הקודם אך גבוהה מההפרשה אשתקד.

יחס הלימות ההון הראשוני של הבנק הסתכם ב-9.9%. כזכור, ההפסדים של HSBC מעבר לים, בארה"ב, בגין משכנתאות Sub-Prime היו הניצן הראשון למשבר הפיננסי העולמי בפברואר 2007. גם הפעם, המריאו ההפסדים בפעילות זו, אותה בכוונת HSBC לסגור.