נוסעים לארה"ב? רוצים לראות NBA? זה לא יעלה לכם הרבה

המשבר הכלכלי הביא לנפילה של 27% בתוך שנתיים במחירי הכרטיסים שנמכרים דרך אתרי יד שנייה ■ כ-40% מהכרטיסים נמכרים מתחת לערך הנקוב

אחרי שקבוצות הספורט המקצועניות בארה"ב נאלצו להוריד את מחירי הכרטיסים כדי למלא את האולמות, מתברר כי תעשיית מכירת הכרטיסים דרך אתרי יד שנייה סופגת גם היא מכה קשה בעקבות המשבר הכלכלי. ה"ספורטס ביזנס ג'ורנל" מדווח כי מחיר כרטיס ממוצע למשחק באחת מליגות הספורט המקצועניות הגדולות (NBA, NHL, NFL, MLB) עומד דרך אתרי יד שנייה על 81 דולר בממוצע - ירידה של 9% בהשוואה לשנה לפני כן, ו-27% נמוך יותר בהשוואה ל-2007.

המשבר הכלכלי הפך את האתרים למכירת כרטיסים מיד שנייה לכדאיים הרבה יותר עבור הציבור הרחב: 40% מכלל הכרטיסים שנמכרו בשנה האחרונה באותם אתרים נמכרו עבור מחירים נמוכים יותר מהמחיר הנקוב על הכרטיס, כולל כרטיסים למשחקים של הקבוצות שנחשבות לאטרקטיביות.

הירידה המשמעותית מכולם היא במחירי כרטיסים למשחקי NBA. כרטיס למשחק כדורסל נמכר באתר StubHub עבור 72 דולר, ירידה של 8.9% לעומת השנה שעברה. כרטיסים למשחקי בייסבול ב-MLB נמכרים עבור 64 דולר, ירידה של 8.6%. כרטיס למשחק ב-NHL נמכר עבור 84 דולר (6.7%-), וכרטיס למשחק פוטבול נמכר עבור 180 דולר בממוצע (2.7%-).