רו"ח יגאל גוזמן, שותף בכיר ב-BDO זיו האפט, מצטרף למירוץ על נשיאות לשכת רוה"ח

"גלובס" פירסם בזמנו כי גוזמן קיבל פניות להתמודד מצד גורמים בפירמות הגדולות ■ נפגש לאחרונה עם עשרות רו"ח ממשרדים גדולים, בינוניים וקטנים, וקיבל עידוד למהלך ■ יתמודד מול רוה"ח דורון קופמן וקובי נבון

התפתחות דרמטית במירוץ לנשיאות לשכת רואי החשבון: רו"ח יגאל גוזמן, שותף בכיר ויו"ר האקזקוטיבה במשרד BDO זיו האפט, הודיע היום (ד') רשמית על הצטרפותו להתמודדות על נשיאות הלשכה.

"גלובס" פירסם בזמנו כי גוזמן קיבל פניות להתמודד מצד גורמים בפירמות הגדולות. גוזמן מצטרף למירוץ מול רוה"ח דורון קופמן וקובי נבון.

בשבועות האחרונים נפגש גוזמן עם עשרות רואי חשבון ממשרדים גדולים, בינוניים וקטנים, וקיבל עידוד למהלך. לדבריו, "אני נהנה מתמיכה גורפת של חברים ממשרדים קטנים וגדולים כאחד ושל חשבים וסמנכ"לי כספים".

הוא ציין כי החליט להתמודד לאור שינויים רגולטורים מרחיקי-לכת בתחום החשבונאות, המשבר הכלכלי והצורך לחזק את מעמד רואי החשבון בארץ. "חייב לעמוד בראש הלשכה בעל ותק וניסיון עשיר, שיכול להקדיש מזמנו לתפקיד הציבורי במשרה מלאה", ציין.

גוזמן אמר כי בכוונתו לפנות לקופמן ונבון ולהציע להם להסיר את מועמדותם ולאמץ את המודל האמריקאי. לפי מודל זה, ועדת איתור של המוסדות הנבחרים ממליצה, בו-זמנית, על נשיא וסגן, שיחליפו בתום הקדנציה. לדברי גוזמן, שיטה זו מבטיחה הזרמת דם חדש תוך חיסכון בהוצאות למערכות בחירות.

העלאת שכר-הטרחה

גוזמן ציין כי בכוונתו לפעול לתיקון התקנות בעניין אי-תלות רואי חשבון. הוא קורא לשינוי בנושא הגבלת האחריות של רואי החשבון, כך שרואה החשבון יהיה חשוף לתביעות בסכום סביר יחסית לשכר-הטרחה בתיק. לדבריו, הוא גם יפעל להטמעה של תקני ה-IFRS בהדרגה, לפני יישומם המלא בעסקים בינוניים וקטנים.

גוזמן מציע גם לחזק את מערך ההדרכה והשתלמויות של חברי הלשכה, לפי המודל הנהוג במשרדי ה-"ביג 5" . כמו כן, הוא הצהיר כי בכוונתו להקים מערך השמה גדול לאיתור מקומות עבודה לרואי חשבון צעירים ולרואי חשבון מפוטרים.

עוד ציין גוזמן כי בכוונתו לפעול להעלאת שכר-הטרחה של רואי החשבון בסקטור הציבורי ובסקטור הפרטי. לדבריו, שכר-הטרחה בארץ אינו סביר יחסית למאמץ ולסיכון של רואי החשבון.

גוזמן, 60, משמש כחבר המועצה המקצועית של לשכת רואי החשבון, חבר המוסד לתקינה חשבונאית וכן חבר בצוות היועצים של רשות החברות הממשלתיות. הוא החל את עבודתו ב-1973 במשרד האפט את האפט והגיע לדרגת שותף. ב-1983 הוא הצטרף לרו"ח שלמה זיו, שפרש ממשרד האפט את האפט, והיה לשותפו במשרד שלמה זיו. כמו כן, הוא מכהן בדירקטוריונים שונים.

נבון: סיכויי השתפרו

רו"ח דורון קופמן, המתמודד גם הוא על נשיאות לשכת רואי החשבון, אמר בתגובה להתמודדותו של גוזמן: "עצם הצגת מועמדותו של גוזמן מעידה על חשיבותה ומעמדה של הלשכה ועל היותה גוף אטרקטיבי לפעילותם של רואי חשבון. אין לי ספק כי רו"ח גוזמן ינהל מערכת בחירות עניינית ומכובדת, בהתאם לרוח הטובה השוררת בלשכה מזה שנים ארוכות".

רו"ח קובי נבון הגיב באומרו כי התמודדותו של גוזמן משפרת את סיכוייו שלו עצמו לזכות בהתמודדות. לדבריו, "הצטרפותו של רו"ח גוזמן למירוץ תעביר למחנה שלו תומכים מהמשרדים הגדולים שהביעו כוונה לתמוך בדורון קופמן בשל המחוייבות שלהם לאחיו, ניר קופמן, שותף במשרד גדול".