ה-NBA הליגה הצומחת ביותר בארה"ב; ה-NFL עדיין שיאנית ההכנסות

לפי בדיקת ה"ספורט ביזנס ג'ונרל", גדלה הכנסת ליגת הכדורסל האמריקנית בשני העשורים האחרונים בשיעור של 490% (כיום עומדת על 4.1 מיליארד דולר בשנה) ■ ליגת הפוטבול הסתפקה בצמיחה של 376%

אין אף אחד שיערער על הקביעה שהספורט הפופולארי בארצות הברית הוא פוטבול. גם מבחינה כלכלית ה-NFL מובילה את ארבע הליגות המקצועניות בארצות הברית, עם הכנסה של 8 מיליארד דולר בעונה. אבל איזו ליגה היא זו שעשתה את הקפיצה המשמעותית מכולן מאז החל הכסף הגדול להיכנס לספורט האמריקני? כלומר, ב-20 השנים האחרונות.

לפי בדיקה של ה"וול סטריט ג'ורנל", מבין ארבע הליגות הגדולות (NBA, NFL, NHL ו-MLB) הליגה שנתנה את הזינוק המשמעותי ביותר בשני העשורים האחרונים היא ה-NBA. אם לוקחים בחשבון את שיעורי האינפלציה בשנים הללו בארצות הברית, עולה שבתקופה האמורה הצליח הקומישנר דייויד סטרן להביא את ה-NBA לידי כך שהגדילה את הכנסותיה ב-490%. בסך הכל עומדת ההכנסה של ה-NBA העונה על 4.1 מיליארד דולר. ובמלים אחרות: קצב גידול של כ-25% מדי שנה.

מי שרוצה הסבר לתופעה יכול לראות אותה בכך שדייויד סטרן משמש כקומישנר של הליגה מאז 1984. בתקופה האמורה התחלפו 10 קומישינרים בשלוש הליגות האחרות.

ליגת ה-NFL, שעדיין מייצרת את ההכנסה הגבוהה ביותר ביחס לכל ליגת ספורט אחרת בעולם, הגדילה את ההכנסות שלה ב-20 השנים האחרונות ב-376%. ה-NHL שהיתה הליגה החזקה בארצות הברית מבחינת קצב צמיחה נכון ללפני חמש שנים, נעצרה בשנים האחרונות אבל גם כך קצב הצמיחה הממוצע שלה עומד על 17.7% בממוצע לשנה. ומי היא הליגה שפוטנציאל הגידול שלה התברר כנמוך ביותר בשני העשורים האחרונים? ה-MLB, שהצליחה להגדיל את הכנסותיה ב-20 השנים האחרונות ב-202%, ממוצע של 10.1% בשנה.

בסך הכל ייצרו ארבע הליגות המקצועניות בארצות הברית בשנה האחרונה הכנסה כוללת של 21.2 מיליארד דולר. סעיף השכר הכולל של השחקנים בארבע הליגות האלו הסתכם בכ-13 מיליארד דולר. אגב, עוד נתון שיכול להעיד על הצמיחה של הליגות המקצועניות בארה"ב היא העובדה שבמהלך אותם שני עשורים "נולדו" 22 קבוצות מקצועניות חדשות בליגות האלה.