גייתנר: "גם בנקים קטנים יכולים לקבל סיוע מכספי תוכנית ה-TARP"; "המערכת הפיננסית השתפרה באופן משמעותי"

לאוצר נותרו במסגרת התוכנית כ-109.6 מיליארד דולר ■ גייתנר מצפה לעשות שימוש גם בכספים שיוחזרו לתוכנית מהבנקם הגדולים, לצורך הזרמת הון גם לבנקים קטנים יותר הזקוקים לעזרת האוצר

"גם בנקים קטנים מוזמנים להגיש בקשה לסיוע מתוכנית ה-TARP" אמר היום (ד') שר האוצר האמריקני, גייתנר. בנקים שהיקף נכסיהם נמוך מ-500 מיליון דולר יוכלו להגיש בקשה להזרמת הון מהאוצר האמריקני במסגרת חבילת החילוץ למערכת הפיננסית, אמר גייתנר בכנס של קהילת הבנקאים בוושינגטון.

גייתנר ציין "אנו רואים כבר עתה שיפור משמעותי במערכת הפיננסית", "החלקים הפגיעים יותר שאינם בנקיים במערכת הפיננסית - אינם קיימים עוד". "עדיין ישנם עוד מהלכים שדרושים להתבצע בתעשיית הפיננסים כולה, אך עיקר השינוי הארגון וההתאמות כבר בוצעו והם מאחורינו".

לאוצר נותרו במסגרת תוכנית ההקלה על נכסים בעייתיים (TARP - Troubled Asset Relief Program) כ-109.6 מיליארד דולר, גייתנר אמר כי הוא מצפה לעשות שימוש גם בכספים שיוחזרו לתקציב התוכנית מהבנקם הגדולים, לצורך הזרמת הון גם לבנקים קטנים יותר ואזוריים הזקוקים לעזרת האוצר.

גולדמן זאקס ומספר גדל והולך של מוסדות בנקאיים גדולים כבר הודיעו כי בכוונתם להשיב לאוצר את כספי הסיוע שקיבלו מוקדם יותר השנה במסגרת התוכנית. גייתנר אמר "רבים מהבנקים הקהילתיים כבר קיבלו סיוע מכספי ה-TARP, אך רבים עוד יותר עדיין ממתינים לקבל אישור למימון".

גייתנר הציג שורה רחבה של מטרות העומדות בפי הרפורמה הרגולטורית ודן על הצורך של הרשויות למנוע קריסה של מוסדות פיננסיים אשר גדולים מספיק וקריסתם עלולה לפגוע במערכת הפיננסית כולה.