בסיטי ממליצים להמשיך ולקנות מניות טבע: לא צפויה להפסיד במשפט על הפרת הפטנט בתרופת הפרוטוניקס

ביהמ"ש דחה את בקשתן של Wyeth ו-Altana לצו מניעה לגרסה הגנרית שטבע משווקת ■ חוזרים על המלצת "קנייה" במחיר יעד של 52 דולר למניה - גבוה ב-15.7% ממחיר הסגירה של המניה ביום שישי בוול סטריט

כלכלני הבנק סיטיגרופ פירסמו סקירה על מניית חברת הגנריקה הישראלית, טבע , לאחר הניצחון המשפטי עליו דיווחה בסוף השבוע שעבר, במאבק עם החברות Wyeth ו-Altana על השקת הגרסה הגנרית לתרופת ה-Protonix (פרוטוניקס).

נזכיר, כי בית המשפט הפדרלי לערעורים בארה"ב אישר פה אחד את החלטת בית המשפט הפדרלי של מחוז ניו ג'רסי מספטמבר 2007, אשר דחה את בקשתן של שתי החברות לצו מניעה זמני בקשר לגרסה הגנרית של טבע לתרופתן (pantoprazola במינונים 20 ו-40 מ"ג). טרם נקבע תאריך למשפט לגבי הפטנט, אך כלכלני סיטי מאמינים כי דחיית הערעור הנ"ל מצמצמת באופן ניכר את הסיכוי שטבע תפסיד בו.

לאחר קביעת בית המשפט הפדרלי, טבע יכולה להמשיך ולשווק את התרופה, ואף להגדיל את המשלוחים. נציין, כי ב-12 החודשים האחרונים שנסתיימו באפריל 2009, לטבע היה נתח שוק של 35% בשוק התרופה הגנרית לפרוטוניקס.

בסיטי מעריכים, כי במחיר הזה של התרופה (58.8 דולר ל-30 יום), ועם נתח שוק של 40% עד 50%, טבע תזכה לגידול של 3-10 סנט ברווח למניה. אם Wyeth ו-Altana ינצחו במשפט נגד טבע על הפרת הפטנט, מה שבסיטי רואים כלא סביר, טבע עלולה להידרש לשלם פיצוי בהתאם למכירות שלה. הפטנט על התרופה יפוג בתחילת ינואר 2011.

הכלכלנים חוזרים על המלצת "קנייה" על טבע, במחיר יעד של 52 דולר למניה - גבוה ב-15.7% ממחיר הסגירה של המניה ביום שישי בוול סטריט.