שר התקשורת משה כחלון: לא יבוצעו שינויי חקיקה בכל הקשור לערוץ 10

המשמעות היא שלערוץ 10 יש שתי אפשריות: השבת המחוייבויות תוך הגעה להסדר פריסה עם הגורמים הרגולטוריים כבר בתקופה הקרובה - או סיום תקופת הזיכיון בינואר 2010

שר התקשורת, משה כחלון, מבהיר הערב (ב'): לא יבוצעו שינויי חקיקה בכל הקשור לערוץ 10. המשמעות של אמירה דרמטית זו, אם אכן תתממש, היא שלערוץ 10 יש שתי אפשריות: השבת המחוייבויות תוך הגעה להסדר פריסה עם הגורמים הרגולטוריים כבר בתקופה הקרובה - או סיום תקופת הזיכיון בינואר 2010.

בישיבה שנערכה הערב, בה השתתפו ראשי ערוץ 10, נציגי משרד האוצר, נציגי הרשות השנייה ונציגי משרד התקשורת, הבהירה יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, כי ספר המכרז החדש כבר הונח על שולחנה היום, וכי אם לא תיוותר ברירה - יהיה עליה בצער רב לצאת למכרז חדש, על אף שלשיטתה ניתן להגיע לפיתרון. בנוסף, כחלון הטיל על דאבוש לנסות ולהגיע בימים הקרובים עם ערוץ 10 להסדר.

משמעות הדברים שאמר כחלון היא כי דו"ח תורג'מן שפורסם כבר לפני למעלה משנה לא רלוונטי עוד, שכן הדו"ח גרס כי יש לבצע שינויי חקיקה שיאפשרו לערוץ 10 להמשיך לפעול.

לא מן הנמנע כי בימים הקרובים יאפשרו לראשי ערוץ 10 להמשיך לפעול באינטנסיביות במטרה לגייס את הכספים - לפחות את חלקם - ולהגיע להסדר פריסת חובות, דבר שיאפשר את המשך הארכת זיכיונם בשנתיים נוספות עד 2012 - מועד שלאחריו, אם יעמדו במחוייבויות, יוכל הערוץ לעבור משיטת זיכיונות לשיטת רישיונות, מה שיאפשר לו אופק ארוך-טווח.

במשרד התקשורת סירבו להתייחס לדברים והבהירו בתגובה כי מדובר בפגישה ראשונה בסדרה של פגישות: "הכוונה שלנו לפתור את בעיית ערוץ 10", אמרו במשרד.