מייסד טוויטר, ביז סטון: "לא יהיו אצלנו פרסומות"

אמר את הדברים בכנס הטכנולוגיה הבינלאומי ■ לטענתו, הכסף יגיע משירותים עתידיים שיהיו בתשלום

טוויטר, אתר המיקרו-בלוגינג, מחפש עדיין את הדרך לתרגם את הפופולריות העצומה שלו לרווח כספי. אתמול (ב') התברר כי התבססות על מודעות פרסום כמקור הכנסה אינה עומדת על הפרק - כך לפחות אמר אתמול אחד ממייסדי טוויטר, ביז סטון, בכנס הטכנולוגיה הבינלאומי של "רויטרס", הנערך בניו-יורק.

לדברי סטון, אנשי טוויטר נמצאים בתהליך פיתוח של מספר כלים ושירותים בתשלום המיועדים לשימוש הלקוחות המסחריים של החברה.

טוויטר מקווה ליצור לעצמה הכנסה באמצעות שיווק יישומים אלה, שאת חלקם היא מקווה להציג עד תום השנה הנוכחית.

לא מנפיקים, בינתיים

"ישנן מספר סיבות בגללן איננו רוצים לפנות לכיוון מכירת שטחי פרסום", אמר סטון, "ראשית, תחום הפרסום אינו מעניין אותנו. אין בקרב אנשי הצוות שלנו אנשים המתמצאים בנושא ואין לנו כוונה לשכור כאלה במיוחד. בנוסף, פרסומות מקוונות לצד הודעות הגולשים באתר יפריעו למשתמשים בשירות שאנו מציעים ויגרמו לאנשים להימנע משימוש בו", הוסיף.

בשנה האחרונה גדל מספר המשתמשים באתר, שהוקם לפני כשנתיים, ביותר מ-83% והוא עומד כעת על 17 מיליון, כך על-פי נתוני חברת comScore.

בשנה שעברה דווח, כי ראשי טוויטר, סטון ושותפיו אוון וויליאמס וג'ק דורסי, דחו הצעת רכישה מצד הרשת החברתית פייסבוק בתמורה ל-500 מיליון דולר.

כמו-כן, לאחרונה דווח כי ענקית האינטרנט גוגל הביעה עניין בהשתלטות על החברה הצעירה מסן-פרנסיסקו.

מוקדם יותר השנה השלימה טוויטר גיוס הון של כ-35 מיליון דולר מקרנות הון סיכון. סטון ציין, כי על החברה לא מופעל כל לחץ מצד המשקיעים להפוך את החברה לרווחית בעתיד הקרוב.

הוא גם דחה את הרעיון של הנפקה ציבורית של טוויטר, בטענה כי מדובר בהקדמת המאוחר עבור החברה, שקיימת כשנתיים בלבד.

בהתייחסו לקצב הגידול האסטרונומי של טוויטר, אמר סטון כי הוא מודע לכך שהוא אינו יכול להימשך לעד.

"אנו צוחקים במשרד ואומרים שאם קצב ההתרחבות שלנו יישאר כל-כך מהיר, בקרוב לא יהיו אנשים על פני כדור הארץ בלי חשבון משתמש בטוויטר", אמר.