גורמים בממשל האמריקני: אובמה עשוי לפעול "לסירוס" ה-SEC ולהעביר חלק מסמכויותיו לפדרל ריזרב

טיוטת התוכנית שעדיין נמצאת בשלבי הכנה, צפויה להעניק ל'פד' את הסמכמות לפקח על גופים פיננסים שעלולים לקרוס ■ במרכז שולחן הדיונים עומדת הצעה להעברת הפיקוח על קרנות נאמנות לרגולטור של ה'פד' או לסוכנות חיצונית

ממשל אובמה עשוי לקחת מהרשות לניירות ערך (SEC) חלק מסמכויותייה ולהעביר אותן לפדרל ריזרב, במסגרת תוכנית לארגון מחדש שצפויה להיחשף כבר בשבוע הבא. כך מסרו גורמים המקורבים לממשל האמריקני.

טיוטת התוכנית שעדיין נמצאת בשלבי הכנה, צפויה להעניק ל'פד' את הסמכמות לפקח על גופים פיננסים שעלולים לקרוס. ה'פד' עשוי לרשת תפקידים מסויימים של ה-SEC, כאשר סמכויות אחרות יועברו לגופים נפרדים.

במרכז שולחן הדיונים עומדת הצעה להעברת הפיקוח על קרנות נאמנות לרגולטור של ה'פד' או לסוכנות חיצונית שתפקח על מוצרי צריכה פיננסים.

שמו הטוב של של ה-SEC שהוקם לפני 75 שנה ואמור לפקח על וול סטריט ולהגן על המשיקיעים, הושחר ונפגע לאחר שמחוקקים האשימו אותו בכך שלא נקט בצעדים ההכרחיים למניעת המשבר הפיננסי ועל שלא הצליח להבחין בהונאת הפונזי של ברנדרד מידהוף שהגיעה לסכום עתק של 65 מיליארד דולר.

כל מהלך לביטול חלק מסמכויותיו של ה-SEC צפוי להביא לדיונים להתנגדות ולדיונים סוערים בקונגרס, שאמור לאשר את השינויים.

יו"ר ה-SEC, מרי שפירו, לא לקחה חלק בדיונים על הרגולציות הנחוצות בשוק ההון האמריקני, והביעה מורת רוח על כך שלא התייעצו איתה. שפירו הודיעה כי היא נחושה להאבק בכל ניסיון לבטל את סמכויותיו של ה-SEC.