האם ההחזקה של כ-16% של אלרון בנטוויז'ן תעבור לידיהן של כלל תעשיות ודסק"ש?

בדו"חות שפרסמה אתמול כלל תעשיות, ציין הדירקטוריון כי בכוונת כלל תעשיות ודיסקונט השקעות לרכוש את חלקה של אלרון בחברת נטוויז'ן ■ החזקות אלרון בנטוויז'ן שוות כ-160 מיליון שקל

על פי הדו"חות שפרסמה אתמול חברת כלל תעשיות , ציין הדירקטוריון כי בכוונת כלל תעשיות ודיסקונט השקעות לרכוש את חלקה של אלרון בחברת נטוויז'ן , נראה כי אלרון תזכה בקרוב להזרמת הון מכיוונן של דסק"ש וכלל תעשיות מקבוצת IDB שבשליטת נוחי דנקנר, בתמורה להחזקותיה בנטוויז'ן.

כלל תעשיות ודסק"ש המחזיקות כיום בסה"כ ב-49% באלרון צפויות להציע לרכוש 16% ממניות ספקית האינטרנט נטוויז'ן מידיה של אלרון. כיום מחזיקה דסק"ש 32% בנטוויז'ן וכלל תעשיות מחזיקה 25% בנטוויז'ן.

אלרון ציינה בהודעתה כי אינה מודעת לצעדים מעשיים בהן נוקטות כלל תעשיות ודסק"ש לעת עתה לכיוון עסקה זו, ואין וודאות ביחס לקיומה, תיזמונה או תנאיה.

שווי השוק של נטוויז'ן, בהתאם למחיר הסגירה של המניה בבורסה אתמול (ג'), עמד על כ-998 מיליון שקל, כך שהחזקות אלרון בנטוויז'ן שוות כ-160 מיליון שקל.

אלרון סיימה את הרבעון הראשון של שנת 2009 בהפסד של 9.8 מיליון דולר, זאת לאחר שהפסידה 33.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2008.

לעומתה כלל תעשיות דיווחה אתמול כי רווחיה זינקו ברבעון הראשון פי 12 ל-101 מיליון שקל. ההכנסות עלו ב-8.9% והסתכמו ברבעון ב-1.1 מיליארד שקל. כאשר תרומת החברות המוחזקות, ובהן גם נטוויז'ן, לרווח של קבוצת כלל הסתכמה ב-89 מיליון שקל, לעומת 74 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד .

013 נטוויז'ן דיווחה לפני כשבוע על עלייה של 11% ברווח לכ-30 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד, כאשר ברבעון הקודם הסתכם הרווח הנקי בכ-10 מיליון שקל בלבד מה שמעיד על עלייה של פי 3 ברווחי החברה במהלך הרבעון הראשון.