אירן שיגרה בהצלחה טיל קרקע-קרקע שמגיע לטווח של 2,000 ק"מ בו נמצאת גם ישראל

אחמדינג'אד: "הטיל פגע במטרה בצורה מדויקת" ■ ניסוי כזה הינו בבחינת "עליית מדרגה" נוספת במלחמה הצבאית הקרה המתנהלת בין ירושלים לטהרן כשברקע שאיפתה של אירן להגיע לכדי יכולת גרעינית צבאית שתאיים על ישראל

חדשות 2 ב - MAKO / לחדשות 2 ב - 'רשת'

סוכנות הידיעות הרשמית באירן "אירנה" הודיעה על השיגור מוצלח של טיל קרקע-קרקע בצפון המדינה במסגרת ניסוי ביטחוני. על פי הדיווח, טווח הטיל מגיע ל-2,000 ק"מ ועלול לאיים על ישראל.

"הטיל, 'סג'יל 2' בעל טכנולוגיית העילית שוגר היום ופגע במטרה בצורה מדויקת", אמר נשיא אירן מחמוד אחמדינג'אד במהלך ביקור שערך במחוז סמנן שבצפון המדינה. במחוז הזה, על פי סוכנות הידיעות האירנית "אירנה" נערך השיגור המוצלח.

אם אכן הדיווח הזה נכון, הרי שגם מדינת ישראל נמצאת בטווח הטיל שכן המרחק בין ישראל לטהרן אינו גדול מ-1,500 ק"מ. ניסוי כזה הינו בבחינת "עליית מדרגה" נוספת במלחמה הצבאית הקרה המתנהלת בין ירושלים לטהרן, כשברקע שאיפתה של אירן להגיע לכדי יכולת גרעינית צבאית שתאיים על ישראל.

אם טווח הטיל "סג'יל 2" הוא באמת בעל טווח של כ-2,000 ק"מ כפי שטוענים האירנים, הרי שהוא כמעט ומשתווה לטיל האירני "שיהאב 3" הנתפס בישראל כאיום המרכזי עליה בלוחמת הטילים.

בנובמבר אשתקד הודיעה אירן כי היא ביצעה ניסוי בטיל הסג'יל שתואר כדור החדש של טילי הקרקע-קרקע. בוושינגטון אמרו אז כי הניסוי מחזק את הצורך במערכת הגנה מפני טילים שתהיה ממוקמת בפולין ובצ'כיה.

וגם לווין אירני שוגר לחלל

לפני כשלושה חודשים הודיעה אירן רשמית כי שיגרה לווין ראשון מתוצרתה לחלל. הלווין, שנקרא "אומיד" (תקווה בפרסית), שוגר בשידור ישיר בטלוויזיה הממלכתית האירנית, שם ציינו כי מטרותיו של הלווין הן למטרות מחקר ותקשורת.

הטכנולוגיה ארוכת הטווח שבאמצעותה שוגר הלווין ומשמשת לשיגור לווינים למסלולם יכולה לשמש גם לשיגור טילים ארוכי טווח, למרות שאירן הודיעה כי אין לה כל כוונה לעשות זאת. "אירן שיגרה את הלווין הראשון שלה מייצור עצמי וזה עוד הישג למדענים האירנים, למרות הסנקציות שאירן נמצאת בהן", נאמר בטלוויזיה האירנית.

התקשורת באירן דיווחה בתחילת חודש דצמבר כי חיל הים האירני ביצע ניסוי בטיל קרקע-קרקע חדש, במסגרת התרגיל הצבאי הנרחב שהוא עורך סמוך למפרץ הפרסי. רדיו טהרן, שופרו הרשמי של הממשל הפונדמנטליסטי, דיווח כי "הניסוי בטיל 'נאסר 2' נערך ב'ים הערבי'. הוא שוגר מספינת קרב והשמיד את המטרה שהייתה במרחק 30 קילומטרים". בסוכנות הידיעות האירנית הרשמית, אירנ"א, דווח כי מדובר בניסוי הראשון מסוגו של הטיל, המוגדר כטיל בעל טווח בינוני.