יו"ר ועד המהנדסים בחברת החשמל: "מיקו צרפתי מנהל מו"מ מול פרידמן ולסקר על הרפורמה מאחורי גבנו"

המהנדסים חוששים כי צרפתי מנסה לקדם הסכמים עם ההנהלה שיבואו על חשבונם ■ יעקב חי: "לצרפתי אין מנדט לנהל מו"מ ללא שיתוף העובדים"

גוברת המחלוקת הפנימית בוועד עובדי חברת החשמל על רקע חידוש המו"מ על הרפורמה. יו"ר ועד המהנדסים במחוז צפון, יעקב חי, שיגר אמש מכתב חריף ליו"ר הוועד הארצי, מיקו צרפתי, בדרישה להימנע מכל דיון פנימי בנושא הרפורמה שבו לא נוכחים נציגי המהנדסים.

חי שיגר את המכתב לאחר שצרפתי קיים ישיבה עם חלק מחברי המזכירות הארצית כדי לדון בהצעת ההנהלה בנוגע לשינוי המבני בחברה, זאת ללא שנציגות המהנדסים זומנה אליה. במקביל מקיים צרפתי שיחות אישיות עם חברי המזכירות הארצית בניסיוןלשכנעם לתמוך בחידוש המו"מ על הרפורמה.

כמו כן, נפגש צרפתי גם עם יו"ר החברה, מוטי פרידמן והמנכ"ל עמוס לסקר, ודן עמם בנושא השינוי המבני, זאת בלא שהתקיים כל דיון במזכירות הארצית של העובדים.

כפי שפורסם ב"גלובס", לפני כעשרה ימים חי ויו"ר וועד העובדים בצפון, יעקב דבידה, פוצצו את הדיון במזכירות על הצגת מתווה הרפורמה החדש לחידוש המו"מ על הרפורמה, והביאו לעזיבתם של פרידמן ולסקר את המקום.

חי מסר אמש בתגובה כי צרפתי נמנע בעקביות מקיום דיון בנושא, "יו"ר הוועד מיקו צרפתי ממשיך לנסות ולסגור הסכמים מאחורי גבה של המזכירות הארצית, ולא ניתן יד לכך. המזכירות לא כונסה יותר משלושה שבועות על מנת לדון בחידוש המו"מ על הרפורמה למרות דרישת החברים. לצרפתי אין מנדט לנהל מו"מ מאחורי גבם של העובדים".

ציבור המהנדסים, המונה כ-1,800 עובדים, מהווה כ-20% מהעובדים הקבועים בחברת החשמל. בוועדי המהנדסים חוששים כי צרפתי מנסה להגיע להבנות עם ההנהלה שיבואו על חשבונם, " נודע לנו, כי הגעתם כנראה להבנות עם הנהלת החברה בדבר חלוקת הקביעויות, כך שניתנה לעובדים מסקטור המינהלי עדיפות על פני חבריהם מסקטור המהנדסים. נושא העלאת מחיר הארוחות, כמו גם דיון בנושא קביעויות לעובדי החברה, הינם נושאים כלליים הנוגעים לכלל העובדים ולכלל הסקטורים בחברה והם בעלי חשיבות רבה מאד לציבור המהנדסים", כתב חי.

חי הוסיף במכתב כי מדובר בהפרה של פסק דין אשר ניתן בשנת 2001 שחייב את שיתוף נציגי המהנדסים בכל ישיבות הוועד. "קיום מו"מ בנסיבות האמורות על ידכם, מהווה בזיון החלטת בית משפט, הפרת הוראה חוקית על כל המשתמע מכך, הפרת הסכם האוטונומיה, כמו גם קיום מו"מ ללא כל סמכות וככזה שאינו יכול להביא לכל תוצאה בעלת תוקף חוקי והיא תהיה בטלה ומבוטלת", נכתב.