חברת החשמל לא מתנצלת על פרסום הטוקבקים בתשלום: "מברכים את ההנהלה על השימוש האמין באינטרנט; יש להתרחב לבלוגים, פורומים וקבוצות דיון"

(עדכון) - מתחקיר "7 ימים" עולה כי חברת החשמל הפעילה משרד יחסי ציבור שהשתיל תמורת אלפי שקלים מאות טוקבקים מפרגנים לחברה ולבכיריה באתרים הכלכליים, בעיקר באתר "גלובס"

חברת החשמל שכרה באלפי שקלים - ובמימון משלמי המסים - את משרד יחסי הציבור גוב קרטין, כדי לשתול מאות טוקבקים בידיעות הנוגעות לחברה באתרים כלכליים, ובראשם אתר "גלובס". כך עולה מתחקיר "ידיעות אחרונות", שיתפרסם מחר (ו') במגזין סוף השבוע של העיתון, "7 ימים".

לפי התחקיר, בתגובה לידיעה ביקורתית באתר "גלובס", שעסקה בעיכובים בהתקנת מסננים בארובות הפועלות בפחם בחברת החשמל, הופיעו טוקבקים "חשודים" שתמכו בעמדת החברה, למשל של גולשים שבחרו בכינויים "אנשל", "גבירצמן" ו"הרמן" (ראו טוקבקים אלה בידיעה המקורית ב"גלובס", שהתפרסמה לפני חודשיים וחצי).

במקרים אחרים, כך על-פי התחקיר, תמכו הטוקבקיסטים בתשלום השכר הגבוה של בכירי חברת החשמל. טוקבקים אחרים עסקו בהאדרת המנכ"ל ואף השתלחו באישי ציבור, כולל ראש הממשלה בנימין נתניהו, מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס וצמרת משרד האוצר.

בתגובת דובר חברת החשמל ל"ידיעות אחרונות", הוא אומר כי החברה "נקטה שורת צעדים כדי להתגונן מפני המתקפה עליה".

היום בצהריים (ה'), ככל הנראה בעקבות פרסום הידיעה על תחקיר "7 ימים" באתר "גלובס", שיגרה חברת החשמל הודעה לעיתונות, שבה הצהרה חד-משמעית מפי ועדת התקשורת של דירקטוריון החברה.

בהודעה נכתב: "אנו מברכים את הנהלת החברה על העברת מידע אמין ומלא באמצעות האינטרנט. הועדה מנחה את ההנהלה להרחיב את הפעילות לערוצים נוספים באינטרנט".

לפי ההודעה, ועדת התקשורת של דירקטוריון חברת החשמל, בראשות חבר הדירקטוריון יוסי ודנה, קיימה היום דיון בפעילות האינטרנטית של החברה. לפי הדיווח, "הוועדה בירכה על הצעדים שננקטים על ידי החברה להעברת מידע אמין, מלא וענייני, בכל הכלים התקשורתיים העומדים לרשותה, מול הניסיונות לפגוע במנהליה ובפעילותה".

התנצלות ו/או חרטה על פרסום טוקבקים בתשלום? לא בבית הספר הזה: "הוועדה בחנה את תכני המסרים שהועברו מטעם ההנהלה ומצאה שהם תואמים את יעדי החברה ואת מטרותיה וכי הם עומדים בקריטריונים מוסריים, ציבוריים ואתיים. ועדת התקשורת של הדירקטוריון הנחתה את הנהלת החברה להרחיב את הפעילות האינטרנטית של החברה לערוצים נוספים כמו: בלוגים, פורומים, קבוצות דיון ועוד".

מוועד החברה נמסר: "נדהמנו ממסע ההסתה והשנאה נגד עובדי החברה. ח"כ ושרים, עתונאים והציבור כולו היה נתון למניפולציה שנעשתה באופן שיטתי על ידי הדירקטוריון ובגיבויו".

"הוועד ינקוט בצעדים חד משמעיים בכל דרך חוקית לעצור את ההסתה ולמצות את הדין עם המסיתים".