מי העיר את הדוב?

שנה אחת בלי אליפות הספיקה למכבי ת"א, שהחזירה לעצמה את התואר אחרי שגברה על מכבי חיפה 72-85 ■ גנבו את ההצגה: השופטים, ששלחו את שחקני שתי הקבוצות לקו לא פחות מ-47 פעמים ■ פיני גרשון: "לא רציתי להיכנס לרשימה של המאמנים שאיבדו אליפות עם מכבי"

מכבי ת"א זכתה היום (ה') באליפות ה-48 בתולדותיה, אחרי שגברה בגמר הפיינל-פור של ליגת העל בכדורסל 72-85 על מכבי חיפה. הצהובים שוב שמים את ידם על הצלחת אותה איבדו בעונה הקודמת להפועל חולון, שלה קדמו 14 תארים רצופים של מכבי. חיפה תוכל להתנחם בעונת בכורה סופר-מוצלחת בליגה הבכירה, שבה הצליחה להגיע למרחק של 40 דקות בלבד מהאליפות.

בהתחלה זה עוד נראה טוב עבור העולה החדשה, כאשר ארבע דקות מפתיחת הרבע השני היא השתלטה על המומנטום הראשון במשחק, ועלתה ליתרון של 12 נקודות. המשחק היה צמוד גם ברבע השלישי, אך ב-10 הדקות האחרונות של ההתמודדות איבדו הירוקים את האחיזה.

חובה לציין שהרבה כדורסל לא ראינו הערב בהיכל נוקיה. מי שהתעקשו לגנוב את ההצגה הם השופטים, שהקפידו לשרוק עבירות כמעט על כל מגע, ושלחו את שחקני שתי הקבוצות לקו לא פחות מ-74 פעמים.

"זו אליפות מאוד חשובה למועדון וגם לי אישית", אמר פיני גרשון, מאמן מכבי ת"א, מיד לאחר סיום המשחק, "לא רציתי להיכנס לרשימה של המאמנים שמפסידים אליפות במכבי ת"א ואעשה הכול כדי שדברים כאלו לא יקרו יותר. אנחנו מועדון מפואר, יש לנו אמצעים, נעשה את הטוב ביותר ושאף אחד לא ידבר כמו שדיברו השנה כי זה מה שנותן ביטחון ליריבות שלנו. זו האליפות הכי קשה שלי, אני לא יודע כמה יש לי אבל זו הכי קשה".

קלעו למכבי ת"א: קרלוס ארויו 22 נקודות (10 מ-11 מהקו) ו-6 אסיסטים, דיאור פישר 19 נקודות ו-11 ריבאונדים, עומרי כספי 15, ליאור אליהו 9, די בראון ודרק שארפ 7 כ"א, טל בורשטיין 6.

למכבי חיפה: דורון פרקינס 25 (18 מ-24 מהקו), דבון ג'פרסון 16 נקודות, 12 ריבאונדים ו-4 חסימות, ברוק סיילס (8 ריבאונדים) ומשה מזרחי 8 כ"א, מאליק דיקסון 7, עמית בן דוד 6, עידו קוז'יקרו 2.