בסיטיגרופ מעלים את ההמלצה לכי"ל ל"קנייה" ואת מחיר היעד למניה ל-50 שקלים

מחיר היעד החדש גבוה ב-13.5% משער הנעילה של המניה ■ "כל עליית מחירים של 50 דולר לטון תתבטא בתופסת 10% לרווח הנקי למניה ב-2010" ■ ההמלצה למכתשים אגן נותרה ללא שינוי

יומיים לאחר פרסום דו"חותיה לרבעון הראשון של השנה של כימיקלים לישראל (כי"ל ) שבשליטת החברה לישראל (53.1%) של משפחת עופר, בבנק האמריקני סיטיגרופ מעלים את ההמלצה לכי"ל ל"קנייה" ואת מחיר היעד למניה ל-50 שקלים. ההמלצה הקודמת היתה "החזק" ומחיר היעד החדש גבוה ב-20 שקל ממחיר היעד הקודם וב-13.5% משער הנעילה של המניה.

ההמלצה הזו מצטרפת לגל המלצות מהאנליסטים המקומיים והזרים כאחד בעקבות התוצאות. השונה ביניהם, הוא שההמלצה הנוכחית מתייחסת למגזר מניות הדשנים ברחבי העולם בכללותו, וכולל - בין היתר - העלאת המלצה לפוטאש (המחזיקה באמצעות חברה בת 11.4% מכי"ל) ומוזאיק ל"קנייה" מ"החזק" ואגריום ל"החזק" מ"מכור". שדרוג ההמלצה לכי"ל, נעשה לצידה של K+S הגרמנית, אגב.

ההנחה של כלכלני סיטי היא שהתאוששות בביקושים לאשלג ("80% מהרווח לפני ריבית ומס השנה בכי"ל") תביא לעליה ברווח למניה בשנתיים הקרובות. "כל עליית מחירים של 50 דולר לטון תתבטא בתופסת 10% לרווח הנקי למניה ב-2010", נכתב בסקירה.

בסיטיגרופ מצפים כי מניית כי"ל תיסחר ב-2010 במכפיל 8 על הרווח הנקי, והם צופים כי הוא יעלה בשנה הבאה ב-19.4% (בהשוואה להערכתם הקודמת) ל-1.54 דולר למניה. הדבר גוזר תשואת דיבידינד של 6%, להערכתם, לאור העובדה שמדיניות הדיבידנד של כי"ל עומדת על חלוקת עד 70% מהרווח הרבעוני כדיבידנד. גם התחזית לרווח למניה השנה עלה קלות (ל-87 סנט למניה לעומת 80 סנט).

עוד מזכירה האנליסטית סופי ג'ורדייר את היתרון הייחודי של כי"ל בדמות ים המלח - שם תנאי האקלים מאפשרים לה לאחסן אשלג ברמות מלאי של 2 מיליון טון. לכן החברה גם לא קיצצה מהותית את קצב ההפקה בחצי השנה האחרונה, ולמרות שהציגה ירידה חדה בשלושת תחומי הפעילות האחרים שלה - הם, כאמור, מהווים רק 20% מה-EBIT (רווח לפני מס וריבית, א"ו).

באותה סקירה ענפית מוזכרת גם מכתשים אגן הישראלית שבשליטת קונצרן כור תעשיות (41.5%) מבית קבוצת IDB (שבשליטת נוחי דנקנר, משפחות מנור ולבנת - ללא שינוי בתחזית. תחת הכותרת "ביקושים יציבים מול כאב ראש מטבעי" מעריך אנדרו בנסון ירידה קלה ברווח הנקי למניה השנה, פועל יוצא של עליית מחירי חומרי הגלם במחצית השנה הראשונה. גם כאן, הצפי הוא לעלייה ברווח הנקי למניה בשנה הבאה. בסיטיגרופ ממליצים על מכתשים אגן "קנייה" במחיר יעד של 38 שקל - 65.2% מעל שער הנעילה.

כילכיל