סובארו טריבקה B9 - מכונית הפרס ב"הישרדות": האם היא שווה 52 יום של אכילת קוקוס?

לטריבקה מרווח פנים ענק ואיבזור מפנק - תא מטען ענק יספק למירית משטח נוח לבצע בו שיעורי יוגה-פילאטיס ■ עם הספק של 256 כ"ס, המפלצת מגיעה ל-100 קמ"ש ב-8.9 שניות ולמהירות מירבית של 207 קמ"ש

בגמר תוכנית הריאליטי "הישרדות" שתיערך הערב (מוצאי שבת) בשידור חי מקיסריה, יזכה אחד מהמתמודדים - אריק אלפר, מירית וקנין או נטע-לי זלצרמן, בפרס הראשון שכולל כמובן סכום כסף וגם את הג'יפ היוקרתי ביותר של סובארו - הגירסה החדשה של הסובארו טריבקה B9.

בתור אחד שראה את רוב הפרקים של התוכנית (אני מאשים את אשתי שצופה בקביעות), אני יכול לתאר לעצמי את היתרונות והחסרונות שימצאו שלושת המתמודדים ביחד ולחוד במכונית הפרס.

קשה לפספס את הטריבקה עם אורך של 4.865 מטר, רוחב של 1.88 מטר וגובה של 1.72 מ' - כשאת הנוכחות המרשימה משלימים פנסי קסנון שיושבים על החזית האגריסיבית החדשה של ה-B9 וחישוקי 18 אינץ' שמשלימים את המראה שלא בכדי התאים גם לסידרת "הבורר".

סובארו טריבקה B9

במחיר התחלתי של כ-290 אלף שקל לגרסת הבסיס שמגיע עד כ-320 אלף לגרסת היוקרה או לגירסה עם 7 מקומות, ה-B9 היא אופציית קנייה מעט זולה יותר מהמתחרות הטבעיות שלה כמו הניסן מורנו, הב.מ.וו X5, והלקסוס RX 350.

מכונית הפרס היא מכונית ראויה ומפנקת לכל משימה משפחתית, הרכב מרווח מאוד ונותן בחבילת האבזור "FIRST CLASS" שקיבלנו כמעט את כל הפינוקים האפשריים, הכוללים - מערכת ניווט, DVD ומסך LCD לילדים מאחור, מושבים מעור, מושבים מתכווננים אלקטרונית כולל זכרונות למצב המושב למושבים הקדמיים, מצלמת רוורס, בקרת משיכה ומערכת הנעה 4X4 עם יחסי העברה משתנים שמונעת מהנהג מפגשים לא רצויים עם עצים ומפגעים אחרים. גאדג'ט נוסף שמסייע "לשרוד" בטריבקה הוא בקרה אלקטרונית של לחץ האוויר בצמיגים.

סובארו טריבקה B9

השורד האחרון, שהיה צריך לעבור 52 יום של אכילת קוקוס וים של תככים, משימות ולכלוך, יזכה לקבל ג'יפ שנראה כי לא פשוט לתחזק אותו (מישהו כבר שומע את אריק מתלונן?), הטריבקה היא שתיינית בנזין חסרת תקנה כמו רוב המכוניות בז'אנר. היצרן מצהיר על צריכה משולבת של 8.6 ק"מ לליטר, אנחנו נסענו באוטו וזכינו לתוצאות קצת פחות חסכוניות של כ-7 ק"מ לליטר. הדבר יקשה על שורד שירצה להציג תדמית של "מחבק עצים" אבל בינינו כולם יכולים להניח שאריק יגיד: "חייתי חודשיים על קוקוסים, עכשיו מגיע לי ליהנות".

מכונית הפרס היא מכונית בעלת נוכחות חסרת פשרות על הכביש, כשלוחצים בכבדות על דוושת הגז, ישנה תחושה כאילו הרכב מעיף את המכוניות האחרות בכביש לצדדים. לטריבקה מנוע בוקסר עם הספק של 256 כ"ס, ומומנט של 35.7 קג"מ. המפלצת מגיע ל-100 קמ"ש ב-8.9 שניות ומגיעה למהירות מירבית של 207 קמ"ש (שלא התקרבנו אליה על כבישי ישראל).

התוצאות על הכביש הן די מרשימות, הרכב שוקל קרוב ל-2 טון ובהתאם למוצאו האמריקני, הרכב מצטיין במרווח עצום בחלל הפנים ובתא המטען. העגלה של התינוקת שלנו, נזרקה לתא המטען כלאחר כבוד ללא קיפול ובזמן נסיעה, להגיע לילדים ללא כבל מאריך הייתה משימה קשה. אני משוכנע שמירית השורדת תוכל להעביר במשטח העצום של תא המטען אימוני יוגה-פילטיס ולנטע-לי בטוח שיהיה מקום לסלי הקניות.

סובארו טריבקה B9

חלל הפנים של הטריבקה שזכה בפרסים על העיצוב שלו אכן נראה ייחודי ומהודר. עם זאת, התחושה המועברת מהדיפונים וחלקי הפלסטיק היא מעט חלולה וזולה ואינה עומדת בסטנדרטים של מכונית יוקרה.

השורדים ישמחו לשמוע שהמכונית נותנת להם "חסינות" על הכביש, המכונית זכתה ב-5 כוכבי ריסוק בשלושה מבחני ריסוק נפרדים, מה שיבטיח לנו שגם חלילה במקרה של תאונה השורד והנוסעים עמו ימשיכו לשרוד.

במידה והזוכה יירד לשטח עליו לקחת בחשבון כי העבירות של הג'יפ החדש שלו מוגבל לשבילי כורכר, אנחנו קיבלנו את הגירסה המוגבהת, דבר שסיפק לנו קצת יותר ביטחון בשטח, אך המשקל של המכוניות מוביל אותה ליכולות עבירות מעט מוגבלות. בירידה לשבילים, גילינו כי הטריבקה לא שכחה איזה מנוע יש לה, וסיפקה לנו מנות גדושות של אדרנלין כשהיא מפתחת מהירות מרשימה, כאילו היא נוסעת על כביש.

יהיה השורד האחרון אשר יהיה, המכונית שיקבל אמנם אינה מושלמת אך בוודאי שניתן להגדיר אותה כנעימה, חזקה ומושכת.